mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Gepost op: 09 September 2004, 21:05:53 » |
|
Nou ja, nieuw is het natuurlijk niet echt, want ik rijd al jaren, maar het verzorgen van 2 pony's is wel nieuw voor mij! Ik moet nu 2 keer in de week naar Veenendaal om de wei schoon te houden, dus alle mest opruimen wat er ligt, en ik moet er voor zorgen dat de pony's beweging krijgen. Sifi, de shet, aan de longe of aan een halster mee het bos in en Jorge, de Fjord, kan ik gewoon berijden. Het ligt in het bos, maar niet afgelegen. Er zijn diverse huizen omheen en allemaal hebben ze paarden. In het bos, dat is particulier terrein, is een open stuk, wat wel als rijbak wordt gebruikt, maar ik mag een stukje verderop ook gebruik maken van een echte bak! Vanavond ben ik met Hus en Thomas er weer naartoe geweest en heb even proefgereden. Het ging heel goed. Maar het is wel erg wennen zo'n fjord. Loopt niet zo sierlijk en licht als wat ik gewend ben! Thomas vind het ook allemaal prachtig, vooral van Sifi is hij helemaal weg! Afijn, natuurlijk heb ik weer foto's! :bigsmile:  
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kanjer
Gast
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 09 September 2004, 21:25:04 » |
|
Ahhhhhhh geweldig! Zoiets zou ik ook zo graag willen! :D Echt heerlijk om met paarden/ponies om te gaan en zeker als je ze ook kan bereiden! Wat een hompig shetje zeg! En die fjord ziet er ook mooi uit. Zit wel lekker breed he, de rug van zo'n fjord! Mooie omgeving ook!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Trolly
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 09 September 2004, 21:40:36 » |
|
leuk Mesje, en als dit nog jaren doorgaat zo dan zal Thomas ongetwijfeld een paarden manneke worden
|
|
|
|
|
|
Pst it's me; the little one  
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 09 September 2004, 21:44:49 » |
|
Geweldig Mesje.. Binnenkort zien we Thomas ook wel op de rug van een pony zitten denk ik.. wat een leuk dier zeg.. Ik heb niet zoveel verstand van paarden, maar ik vind die fjord prachtig..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 09 September 2004, 21:49:17 » |
|
... en zeker als je ze ook kan bereiden! Wat een hompig shetje zeg! Hoe wilde je ze dan bereiden? Marineren en op de BBQ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 09 September 2004, 22:56:26 » |
|
Hee leuk Mesje!!! Ja, een fjord rijden is wel effe anders dan een kwpn'er of volbloed ,maar je hebt wat te rijden , das toch iets waar veel mensen aleen maar van kunnen dromen. Lekker door de bossen en wat maakt het dan uit dat het een fjord is. Zolang je maar niet al te veel dressuurprikker wil worden :winkiss:
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 09 September 2004, 22:59:36 » |
|
Nee, dat hoeft niet!
Meneer kent ook kunstjes, op zich best leuk, maar hij gebruikt het ook tegen je, de boef!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 09 September 2004, 23:03:11 » |
|
Ja, en die moet je goed gaan leren kennen. Het is wel leuk als ze een beetje karakter hebben vind ik en je soms eens voor verrassingen zetten. Zolang het niet zo extreem is als Onassa zal het je allemaal vast goed afgaan.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 09 September 2004, 23:08:47 » |
|
Het enige echte nadeel wat ik ontdekt heb is dat hij erg sloft! Daardoor kan hij soms wat struikelen! Wil proberen om hem dat enigsins af te leren door hem over balkjes te laten lopen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 09 September 2004, 23:16:26 » |
|
Balkjes lopen is daar heel goed voor. Is hij beslagen trouwens??? Dat wil namelijk ook nog weleens helpen tegen sloffen.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 09 September 2004, 23:37:45 » |
|
Niet meer, heb begrepen dat hij dat vorig jaar nog wel was, maar aangezien ze alleen maar in de wei staan en eigenlijk ook alleen maar op zand lopen (bos en bak), dus geen verharde weg, vond de hoefsmit het niet noodzakelijk dat ze beslagen bleven!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 09 September 2004, 23:45:21 » |
|
Het is dan ook zeker niet noodzakelijk, maar mocht hij zo blijven sloffen, is ijzers alleen voor misschien een optie.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
|
Chiwa
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 10 September 2004, 10:39:05 » |
|
Vind op die foto van die fjord ddie meid nog leuker.
Ik mis het gas en rampedaal altijd op die beesten. Maar wel leuke plaatjes hoor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katerulezzz
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 10 September 2004, 15:58:12 » |
|
Sifi is een schatje (net als Thomas ;) ) en Jorge is supermooi! Vind Fjorden erg mooie paarden... Leuke hobby hoor Mesje!
|
|
|
|
|
|
It's better to be hated for what you are, than to be loved for what you're not. So... Be yourself!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 10 September 2004, 23:36:35 » |
|
Dank je wel!