Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.147 aantal berichten in 2.022 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

23 Mei 2012, 06:20:56
Forzona.nlForzona SportForzona StadionTopic: Dekker wint 44e Eneco Tour (Ronde van Nederland)
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Dekker wint 44e Eneco Tour (Ronde van Nederland)  (gelezen 1120 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Gepost op: 28 Augustus 2004, 17:53:51 »

Erik Dekker heeft op spectaculaire wijze de 44e, en mogelijk laatste, Ronde van Nederland gewonnen.

Aan het begin van de laatste etappe lag Jekimov 12 seconden voor op Dekker in het klassement. Tijdens de etappe pakte Dekker 3 bonificatieseconden, waardoor hij virtueel nog maar 9 sec. achterstand had, evenveel als Rabo ploeggenoot Wauters.

Wauters en Dekker finishten beide min of meer als eerste en Jekimov als 4e. Daardoor kreeg een van de Rabo-renners 10 bonificatieseconden en zou deze dus de Eneco Tour winnen met 1 seconde verschil op Jekimov!

Het duurde even voordat men eruit was wie de etappe nu eigenlijk gewonnen had. Uiteindelijk werd besloten dat Dekker net ietsje voor Wauters over de streep kwam. Zodoende won Dekker deze Ronde van Nederland!

cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Augustus 2004, 20:41:21 »

Ik heb er wel een stukje van gezien, maar de finish niet...

applaus voor Erik Dekker..   blij  

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportForzona StadionTopic: Dekker wint 44e Eneco Tour (Ronde van Nederland)
Ga naar: