Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.147 aantal berichten in 2.022 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

23 Mei 2012, 06:13:01
Forzona.nlForzona.nl TechnischTechnische helpdesk en testbankTopic: Gekaapte webcam bespioneert computergebruiker
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Gekaapte webcam bespioneert computergebruiker  (gelezen 1253 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 24 Augustus 2004, 23:12:31 »

Gekaapte webcam bespioneert computergebruiker rolleyes

GORINCHEM - Computerkrakers gluren sinds enkele dagen in de huiskamers van nietsvermoedende computergebruikers. Systemen die besmet raken met het nieuwe virus Rbot-GR staan open voor misbruik, aldus een waarschuwing van computerbeveiliger Sophos dinsdag. Uniek is dat de mailworm speciaal is ontworpen om de controle over de webcam te krijgen.

Sophos heeft het virus op ongeveer honderd computers aangetroffen. Kwaadwillenden kunnen een geïnfecteerd systeem, en in het bijzonder de webcam, inschakelen en besturen. Op de werkplek opent de worm alle mogelijkheden voor bedrijfsspionage. Thuis is het vergelijkbaar met de buurman die door de gordijnen of het sleutelgat de huiskamer binnen gluurt.

De Nederlandse distributeur van de producten van Sophos zegt dat Rbot-GR in de afgelopen dagen is ontdekt en geanalyseerd. Bescherming is inmiddels ontwikkeld en beschikbaar.

Nieuwe trend
Een woordvoerder van het Nederlandse bedrijf constateert een nieuwe trend. "Virusschrijvers verspreiden niet langer alleen lastige, vervelende codes. Rbot-GR is het bewijs dat ze steeds vaker uit zijn op privacygevoelige informatie."

De techniek is niet nieuw en zelfs erg simpel, aldus de expert van Crypsys. Ondanks de beschikbare bescherming bestaat het risico dat virusschrijvers varianten op Rbot-GR ontwikkelen. Sophos adviseert daarom de spanning van de webcam af te halen, als die niet in gebruik is.
(bron:nu.nl)
=====
ze verzinnen ook steeds wat anders   eek  

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Ronald
Forzona Member

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 25 Augustus 2004, 11:56:56 »

Ik hoop dat ze deze criminaliteit eens heel zwaar gaan straffen.Wordt er niet goed van.Ziekelijke geesten van die figuren.Blijkbaar niets beters te doen :boos:  

-----------------------------------------------------------------
Mijn dagen zijn nooit gevuld met ledigheid: Ik recreeer, pauzeer, wissel dat af met uitrusten en vervolg met ontspanning en relaxen.
En als me dat allemaal teveel word, doe ik gewoon even niks.

Homepagina van Ronald en Diane
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #2 Gepost op: 06 September 2004, 18:57:49 »

Ach, met een webcam ben je toch al exibitionistisch bezig, kan zo'n hack er ook nog wel bij  blij  
mesje
Forzona Member

Geslacht: Vrouw

Die Hard

« Antwoord #3 Gepost op: 22 December 2004, 14:28:25 »

Tja, zit wat in. Maar ja, als je hem zelf aanzet dan kies je ervoor. Hier gaat hij er gewoon uit hoor en het is geen bestuurbare!  

JoPiDo
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 22 December 2004, 16:31:28 »

Het is geniaal :D
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona.nl TechnischTechnische helpdesk en testbankTopic: Gekaapte webcam bespioneert computergebruiker
Ga naar: