Schutter mikt op verkeerde doel 
ATHENE - Matthew Emmons is een geregistreerd accountant maar zondag sprong hij bizar om met de cijfers. De Amerikaanse scherpschutter was één schot verwijderd van zijn tweede olympische goud toen hij in de slotronde op het verkeerde doel mikte.
Het goud verdween abrupt uit beeld, evenals het zilver en brons. Emmons domineerde de strijd in het klein kaliber geweer, drie houdingen. De 23-jarige schutter wordt alom beschouwd als de beste van de wereld in zijn discipline. Zondag kreeg hij een vette nul en duikelde hij van één naar acht.
"Shit happens", merkte Emmons laconiek op. "Mijn leven houdt niet op op de schietbaan. Ik ga door met schieten. Mijn kans komt nog wel een keer." Voor de inwoner van New Jersey die afstudeerde aan de universiteit van Alaska was het de eerste keer in zijn zesjarige internationale carrière dat hij een verkeerd doel in zijn vizier nam.
Na de reglementaire nul was de Amerikaan hogelijk verbaasd en licht in verlegenheid gebracht. Hij feliciteerde de medaillewinnaars en verdween schielijk van de baan. "Ik keek niet naar het nummer boven het doel" , bekende hij. "Normaal neem ik eerst het nummer in het vizier en daarna het doel. Ik was bezig mijn hartslag onder controle te brengen. Het was tenslotte mijn laatste schot en ik stond op goud."
(bron:telegraaf)
Hij stond ook heel onnozel te kijken