cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Gepost op: 15 Augustus 2004, 11:24:52 » |
|
Speciaal voor Shanon hier het uitzendschema.. :)
Paardensport Tijden zijn Grieks. In Nederland is het een uur eerder. 15 augustus 10.00-18.35 uur Eventing, team en individueel, dressuur 16 augustus 10.00-18.35 uur Eventing, team en individueel, dressuur 17 augustus 09.00-13.00 uur Eventing, team en individueel, cross country 18 augustus 09.00-13.00 uur Eventing, team en individueel, springen 20 augustus 08.30-13.00 uur Dressuur, team en individueel, Grand Prix 21 augustus 08.30-13.45 uur Dressuur, team en individueel, Grand Prix 22 augustus 09.00-12.45 uur Springen, individueel, 1e kwalificatie 23 augustus 08.00-12.55 uur Dressuur, individueel, Grand Prix Special 24 augustus 09.00-12.45 uur Springen, individueel, 2e kwalificatie Springen, team, finale 1e ronde 20.30-21.30 uur Springen, individueel, 3e kwalificatie 22.00-23.40 uur Springen, team, finale 2e ronde 25 augustus 15.30-18.25 uur Dressuur, individueel, vrije kur 27 augustus 16.00-18.15 uur Springen, individueel, 1e finaleronde 20.30-21.30 uur Springen, individueel, 2e finaleronde
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Augustus 2004, 11:32:15 » |
|
 Markopoulo Olympic Equestrian Centre Het Olympisch Ruiter Centrum ligt in Markopoulo, in het oosten van de regio Attica. Het centrum is helemaal nieuw gebouwd op een terrein van circa 940.000 m2. In december 2003 werd het opgeleverd. Op het terrein bevinden zich onder andere velden en stallen voor driehonderd paarden, vaste en tijdelijke tribunes en parkeerplaatsen voor het publiek. Tijdens de Spelen is er capaciteit voor 10.000 toeschouwers bij de springwedstrijden, 8.100 bij de dressuurwedstrijden en 15.000 bij de eventing-wedstrijden.
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Augustus 2004, 11:36:43 » |
|
Aaahhh, lief Gran, maar die lijst had ik al :cheesy: Vandaag zal er weinig van paardensport te zien zijn, want het is eventing en daar doen de Nederlanders niet aan mee. Denk dat ik dan naar de BBC moet kijken. Ronald is nu bezig hier een draagbare tv aan te sluiten zodat we hier ook OS kunnen kijken.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 15 Augustus 2004, 11:42:18 » |
|
Wat is eigenlijk "eventing"?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Augustus 2004, 11:47:11 » |
|
Dat is de nieuwe naam voor Military. Aangezien die naam zo beladen was ivm de vele ernstige blessure's , hebben ze het eventing genoemd. Hier heeft Onassa dus ook aan meegedaan met alle gevolgen van dien!
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 15 Augustus 2004, 11:50:39 » |
|
Oh, vandaar dat ik er nooit van gehoord had.. Military vind ik altijd vreselijk zielig voor de paarden, als ze met hun schenen tegen iets aanknalden, dan was het net alsof ik het zelf voelde.. Daar kijk ik dus ook liever niet naar.. :no:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 15 Augustus 2004, 11:53:41 » |
|
Ronald is echt een kanjer, kijk nou, hier kunnen we alles tegelijk doen.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 15 Augustus 2004, 12:42:54 » |
|
Dat military is toch dat ze door het land gaan en langs allerlei "natuurlijke" obstakels moeten?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 15 Augustus 2004, 13:32:55 » |
|
Dat military is toch dat ze door het land gaan en langs allerlei "natuurlijke" obstakels moeten? Ja, wat heet natuurlijke obstakels.....maar goed, dat is wel het doel ervan.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 20 Augustus 2004, 09:58:53 » |
|
Ik snap niet veel van die dressuur, maar mooi was het wel..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 20 Augustus 2004, 10:03:29 » |
|
Ik heb net Imke zien rijden die de plaats van Edward Gal ingenomen heeft. Ik vond dat ze het super deed en snap niet dat Belgie haar op rank 6 plaatste.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 20 Augustus 2004, 10:10:27 » |
|
Wat schuimbekte dat paard.. is dat van inspanning?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 20 Augustus 2004, 10:15:26 » |
|
Ja, dat is zweten van inspanning in combinatie met de warmte daar. Laatst toen het zo warm was en ik op Onassa het bos in ben geweest, was ze over haar hele lijf zo bezweet en dat gaat dan soppen, krijg je zo'n lekker witte schuim.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 20 Augustus 2004, 10:21:53 » |
|
ok, ik snap het.. :bigsmile:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 20 Augustus 2004, 13:38:44 » |
|
Nederland heeft het niet zo heel erg goed gedaan zag ik. Ik zag die Spanjaard bezig en vond zijn paard echt super gaan, maar vond hemzelf kranten!! Geen gezicht. De Duitser erna, deed het minder, maar zat wel beter op zijn paard! Maar goed, ze kijken ook naar de gangen van het paard he?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 20 Augustus 2004, 14:04:13 » |
|
Morgen Ankie van Grunsven.. eens kijken hoe zij het doet, en vooral haar paard natuurlijk.. Ik vind het erg knap, en snap niet hoe je een paard zoiets kunt leren..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 20 Augustus 2004, 14:24:31 » |
|
Ze kijekn juist naar de gangen van het paard, je moet er tuurlijk niet als een zoutzak op zitten. Ik vond dat Imke het hartstike goed deed, ze was reserve en dan vind ik dit een geweldige prestatie. De passage's en galopwissels waren heel mooi en goed uitgevoert.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
|
marieke71
Gast
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 20 Augustus 2004, 21:55:20 » |
|
Ga morgen ook zeer zeker kijken. Hoop dat ze goed doen.
Groetjes Marieke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 20 Augustus 2004, 22:50:40 » |
|
ze staan 6e met maar 4 puntjes achterstand... Er komen er nog 2 hele goeie om de finale te halen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 21 Augustus 2004, 10:34:07 » |
|
Duitsland met kop en schouders er bovenuit. Prachtige Kur van Ulla Salzgeber!
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 21 Augustus 2004, 12:14:57 » |
|
Dressuurequipe net naast podium
ATHENE (ANP) - De Nederlandse dressuurequipe is bij de Olympische Spelen van Athene net naast het podium geland. Sven Rothenberger slaagde er als laatste ruiter in de Grand Prix niet in voldoende te scoren om de ploeg ten koste van de Verenigde Staten te laten opschuiven naar de derde plaats. Het goud was opnieuw voor Duitsland. Spanje eindigde als tweede.
Bron: Sport.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 21 Augustus 2004, 12:16:32 » |
|
Duitsland is meestal oppermachtig bij dressuur. Ze hebben ook een goed team.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 21 Augustus 2004, 12:46:47 » |
|
Ik vind alleen wel dat Nederland er veels te weinig van uitzend. Je moet steeds heen en weer zappen. Ik kijk de samenvatiing wel hoor, heb geen zin om ook naar de andere sporten te kijken, dat boeit me niet zo op zwemmen na.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 21 Augustus 2004, 12:49:53 » |
|
Die klacht hoor ik vaker.. Eurosport zend veel uit.
NU schoonspringen bijvoorbeeld..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 21 Augustus 2004, 13:24:09 » |
|
Eurosport zend net als ned. 2 de hele dag uit. Alleen Ned. 2 is veel meer op de Nederlanders gericht. Bij Eurosport zie je vooral veel turnen, zwemmen, schoonspringen, gewichtheffen en boksen. Volgende week zullen ze wel heel veel atletiek gaan laten zien. Maarrrrr, alhoewel ze nergens meer plek voor hadden door de OS gaan ze wel MotoGP uitzenden!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|