Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.147 aantal berichten in 2.022 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

23 Mei 2012, 05:43:06
Forzona.nlForzona.nl TechnischTechnische helpdesk en testbankTopic: Linux hacks en virussen zijn zeldzaam
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Linux hacks en virussen zijn zeldzaam  (gelezen 1584 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 02 Augustus 2004, 10:40:22 »

Linux hacks en virussen zijn zeldzaam

AMSTERDAM - Internetters die op het besturingssysteem Linux werken in plaats van Window blijken weinig last te hebben van virussen en hackers, dit blijkt uit een onderzoek van Evans Data . 92 procent van alle Linux-gebruikers zegt nog nooit een computervirus te hebben gehad.

Verder zegt 78 procent van de Linux-gebruikers nog nooit te zijn gehackt, tegen 60 procent niet-Linux-gebruikers. Volgens analist Nicholas Petreley is Linux veiliger dan andere systemen "omdat er meer mensen naar de broncode kijken, worden fouten sneller opgespoord en verbeterd."

Volgens Petreley blijkt dat een verkeerde geconfigureerde beveiligingsinstelling meestal de oorzaak is van een gehackt Linux-systeem.
(nu.nl)

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Ronald
Forzona Member

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 02 Augustus 2004, 11:50:10 »

Zal dit te maken kunnen hebben dat Linux een kleine groep is t.o.v. Microsoft

-----------------------------------------------------------------
Mijn dagen zijn nooit gevuld met ledigheid: Ik recreeer, pauzeer, wissel dat af met uitrusten en vervolg met ontspanning en relaxen.
En als me dat allemaal teveel word, doe ik gewoon even niks.

Homepagina van Ronald en Diane
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #2 Gepost op: 02 Augustus 2004, 11:50:21 »

Klopt helemaal. Open Source geeft iedereen inzicht in hoe het programma in elkaar steekt, waardoor lekken altijd bijna direct gedicht zijn.

Alleen jammer dat Linux voor de meeste mensen onder ons een iets te grote leercurve heeft.

Eergassie
Forzona Member

« Antwoord #3 Gepost op: 03 Augustus 2004, 23:03:00 »

Citaat
Klopt helemaal. Open Source geeft iedereen inzicht in hoe het programma in elkaar steekt, waardoor lekken altijd bijna direct gedicht zijn.

Alleen jammer dat Linux voor de meeste mensen onder ons een iets te grote leercurve heeft.
De lekken zijn wel vaak snel gedicht maar dan zit je met het probleem als je een distributie als Fedora gebruikt dat het een eeuw duurt voordat ze het eindelijk doorvoeren.

Ik heb trouwens nog nooit een virus onder linux gehad en ben ook nog nooit gehacked.

De windows machines hier hebben ook nog nooit een virus gehadm of het nou geluk is of dat het komt doordat we altijd alle nieuwste patches erop zetten en er een virus scanner op staat, ik weet het niet.
Aladin
Forzona Member

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Augustus 2004, 20:17:59 »

De meeste virussen worden door linux gebruikers geschreven uit haat naar microsoft en vele eenvoudige windows gebruikers die het programaatje weer gebruiken voor varianten uit sensatie.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #5 Gepost op: 24 Augustus 2004, 11:17:49 »

Citaat
De meeste virussen worden door linux gebruikers geschreven uit haat naar microsoft en vele eenvoudige windows gebruikers die het programaatje weer gebruiken voor varianten uit sensatie.
Ik denk niet dat dit het geval is, dit lijkt me onzin.

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #6 Gepost op: 24 Augustus 2004, 18:35:40 »

Dat mag jij vinden. Tis mijn idee gewoon.

Veel virussen worden verspreid dmv progjes die gewoon te downen zijn en waar je een virus mee kunt maken. Ook de grote hacks zijn altijd op windows servers terwijl er juist heel veel servers op Unix/Linux  draaien.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #7 Gepost op: 24 Augustus 2004, 19:56:30 »

Omdat meer mensen simpelweg M$ (Windows) gebruiken. Dus daar virussen voor maken geeft een groter effect dan voor linux of SunOS een virus maken ofzo.

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #8 Gepost op: 24 Augustus 2004, 22:35:41 »

dat zal wel kloppen. Vraag is dan nog waarom specifiek microsoft servers zo vaak onder vuur liggen met een DOS aanval.
Dat vergt nog heel veel voorbereiding en verspreiding van virussen en trojans.
Nog niet zo lang geleden een uitzonderlijk grote aanval nog die echt door een grotere groep voorbereid moet zijn geweest.
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #9 Gepost op: 25 Augustus 2004, 19:15:51 »

Die aanvallen maken gebruik van zwakheden in Windows. Deze zwakheden/lekken worden altijd pas veel te laat gedicht waardoor snel en makkelijk de vele M$ gebruikers besmet kunnen worden.

Bij Linux worden dankzij het feit dat het open-source is, de lekken altijd vroegtijdig gevonden en heel snel gedicht.

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #10 Gepost op: 06 September 2004, 18:54:42 »

Er zijn nu eenmaal mensen met een "missie" in deze wereld  rolleyes  
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona.nl TechnischTechnische helpdesk en testbankTopic: Linux hacks en virussen zijn zeldzaam
Ga naar: