cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 16 September 2004, 20:21:25 » |
|
Christijan Albers test niet voor Sauber
AMSTERDAM - Christijan Albers zal dit jaar niet testen voor Sauber. Na het aantrekken van de Canadees Jacques Villeneuve heeft de Zwitserse Formule 1-renstal de in oktober geplande oefensessie met de Nederlander afgeblazen. Eerder besloot Albers zelf al om voorlopig af te zien van een test bij Jordan, omdat hij zich wil concentreren op het DTM-kampioenschap.
Robert Doornbos daarentegen krijgt mogelijk wel de kans om zijn kunnen te tonen in een Formule 1-bolide. Volgens het tijdschrift Race Report is hij één van de kandidaten om te gaan testen bij BAR. Doornbos reed zich onlangs in de kijker door op Spa-Francorchamps een Formule 3000-wedstrijd te winnen. (bron:telegraaf)
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 17 September 2004, 18:12:15 » |
|
Jaguar stopt met Formule 1  Jaguar stopt aan het einde van het lopende seizoen met de Formule 1. Dat heeft het moederbedrijf Ford vrijdag in Londen bekendgemaakt. De renstal wordt te koop aangeboden. Jaguar zal de laatste drie races in dit seizoen nog van de partij zijn. De opheffing van het Jaguar Racing Formula One team maakt onderdeel uit van de reorganisatie door Ford in Groot-Brittannië. Het einde komt voor de coureurs Webber en Klien en de leiding van de renstal volkomen onverwacht. Manager Pitchford verkeerde in de veronderstelling dat het budget voor 2005 aanzienlijk verhoogd zou worden. De begroting voor het lopende seizoen draaide rond de 180 miljoen dollar, een schijntje in vergelijking met Ferrari dat 600 miljoen dollar per jaar in de Formule 1 steekt. De resultaten waren navenant. In 82 races in vier jaar behaalde Jaguar nooit een overwinning. Jaguar debuteerde in de GP van Australië in maart 2000. Het verkreeg toegang tot de Formule 1 door in 1999 de renstal van Jackie Stewart over te nemen. De beste prestatie in het huidige seizoen was de zesde plaats van Webber in de GP van Duitsland. (bron:telegraaf)
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 17 September 2004, 20:31:45 » |
|
Klotezooi. Volgend jaar dus maar 18 auto's...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 18 September 2004, 20:55:46 » |
|
Cosworth-motoren voor Minardi in 2005 Het Minardi-team zal volgend seizoen gewoon gebruik kunnen maken van Cosworth-motoren. Ford Motor Company maakte gisteren bekend dat Jaguar niet langer actief zal zijn in de Formule 1, maar dat betekent niet dat het concern volledig uit de sport zal stappen. Het zal immers actief blijven als motorenleverancier voor Minardi. "Minardi werkt al vele jaren zeer goed samen met Cosworth", weet Minardi-teambaas Paul Stoddart. "We hebben nog een contract met Cosworth en deze zal gewoon uitgediend worden. Samen zullen we tot een goede oplossing komen waarin beide partijen tevredengesteld worden. Wij hebben heel veel vertrouwen in de toekomst van onze samenwerking met Cosworth Bron: www.f1racing.nl
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 22 September 2004, 20:30:34 » |
|
Doornbos sluit seizoen af bij Jordan
Doornbos volgt Glock op Met nog drie races voor de boeg komt er dit seizoen toch nog een Nederlander in de F1. Robert Doornbos zal de laatste drie races op vrijdag testen voor het Jordan-team. Dat kan omdat Muermans hem de nodige fondsen ter beschikking stelt en de vaste testrijder Glock het zitje van Pantano krijgt.
Het werd al enkele dagen gefluisterd dat de Italiaan zijn zitje bij Jordan zou opgeven en nu bevestigen onze bronnen dat Glock inderdaad zal invallen in China, Japan en Brazilië. Het vrijgekomen testzitje wordt nu dus opgevuld door een Nederlander. Opvallend genoeg is dat niet Christijan Albers wiens sponsor Trust al actief was bij Jordan.
"We hebben het Jordan-team een voorstel gestuurd om Albers als derde rijder in actie te laten komen, maar het team is helaas niet op ons voorstel in gegaan maar op dat van Muermans", verklaarde een woordvoerder van Trust aan F1Racing.nl
Het is dus Minardi-sponsor Muermans die Robert Doornbos genoeg geld ter beschikking stelde om drie races in de Jordan rond te rijden. Daarmee maakt Doornbos nog dit seizoen de overstap van F3000-naar F1. In Spa wist hij overigens nog de F3000-race te winnen en daarmee vestigde hij de aandacht van de F1-teambazen op zich.
Het is nog even wachten op de officiële bevestiging van het team, maar die zou er deze middag aankomen. Bron: F1racing.nl
|
|
|
|
|
|
 A Dram for every person... Slainthe!
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 23 September 2004, 18:05:42 » |
|
Albers mag niet van z'n DTM teambaas. (Mercedes aka Norbert Haug)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 23 September 2004, 20:41:36 » |
|
Hij mag wel, maar niet tijdens het DTM seizoen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 26 September 2004, 16:04:25 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Napoleon
Gast
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 04 Oktober 2004, 13:50:16 » |
|
Als ik het goed gehoord heb dan schijnt Jaguar gekocht te zijn door Red Bull en Bernie Ecclestone. Cosworth is gekocht door Renault met een bijdrage van de EU (de EU heeft meebetaald om de Cosworth-kennis binnen Europa te houden). Vanaf 2005 zou Cosworth omgedoopt worden in Mecachrome.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 04 Oktober 2004, 19:56:20 » |
|
Dat verhaal van Mechachrome kan ik bevestigen, maar dat andere nog niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Napoleon
Gast
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 07 Oktober 2004, 12:12:06 » |
|
Dallara presenteert nieuw team
Aankomend weekend maakt de Italiaanse chassisbouwer Dallara zijn plannen voor een rentree in de Formule 1 bekend. Volgens Autosport.com wil Dallara in 2006 terugkeren naar de Formule 1, maar dit zou onder druk van geldschieters wel eens een jaar eerder kunnen zijn.
De berichten over Dallara’s plannen zijn tegenstrijdig. Terwijl Italiaanse bronnen spreken van een volledig zelfgebouwde auto en Cosworth-motoren, wordt in Engeland gesproken over een overname van Jaguar. Dallara zou in dat laatste geval verder gaan met de al grotendeels ontworpen Jaguar R6.
De eerste optie is waarschijnlijker, omdat Dallara de kennis en middelen in huis heeft om een Formule 1-chassis te bouwen en daarvoor dus niet bij een ander team hoeft aan te kloppen. Ook zou de fabriek al druk doende zijn om personeel te verzamelen. Onder andere Gary Anderson wordt in verband gebracht met Dallara. Vorige maand werd ook Draco Racing, het team van de Nederlander Nicky Pastorelli, genoemd als partner van Dallara.
Hoewel het team pas in 2006 zijn rentree wil maken, wordt gemeld dat verschillende geldschieters hameren op een vervroegd debuut in 2005. Dallara heeft een kort Formule 1-verleden als chassisbouwer voor het team Scuderia Italia, dat vanaf eind jaren tachtig in de Formule 1 aanwezig was. In 1994 fuseerde de stal met Minardi Volgens Autosport.com worden aanstaande vrijdag de details van de deal bekendgemaakt.
En dan nog even het laatste nieuws over de aankomende Grand Prix van Japan: Tropische storm bedreigt Suzuka
De Formule 1 kan zich opmaken voor een nat en stormachtig weekend. De tropische storm Ma-on zet momenteel koers richting Suzuka. De FIA houdt de situatie nauwlettend in de gaten, veel coureurs maken zich zorgen.
“Als de tyfoon inderdaad komt dan denk ik niet dat er gereden wordt”, zegt Juan Pablo Montoya. “Er worden enorme windstoten verwacht en het is bepaald geen pretje om dan door snelle bochten als de 130 R te gaan.” BAR-coureur Takuma Sato is bekend met de lokale weersomstandigheden en bevestigt dat het flink kan spoken in de regio waar het circuit ligt. “Een paar weken geleden kwam er een orkaan over en toen waren de eerste twee bochten volledig overstroomd. Als dat komend weekend ook gebeurt dan gaat de race niet door en dat zou jammer zijn.”
Vooral de snelle bochten baren veel coureurs zorgen. In slechte weersomstandigheden kunnen die gevaar voor de coureurs opleveren. Bovendien zijn de uitloopstroken op Suzuka niet groot. “Het is een ouderwets circuit, als het mis gaat kun je geen kant op”, zegt Jarno Trulli. “We zijn dit seizoen erg met veiligheid bezig geweest maar in Suzuka is er gewoon weinig ruimte.” Montoya verwacht ondanks alle dreigingen niet dat het echt problematisch wordt. “Als we moeten rijden dan doen we dat. We zien wel wat er gebeurt, ik doe overal aan mee. Als het echt gevaarlijk wordt dan grijpt de FIA wel in.”
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 07 Oktober 2004, 19:54:17 » |
|
Dat laatste is niet te hopen..  Als er inderdaad en tyfoon op komst is lijkt het me ook verstandig om niet te rijden.. Maar hoe doen ze dat dan?... een weekje later?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 07 Oktober 2004, 21:51:07 » |
|
Kom maar op met die storm! Die auto's waaien niet zomaar weg!
En nee, ze doen het niet een weekje later. De race wordt dan gewoon niet gereden dit jaar, ALS de FIA dit besluit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Napoleon
Gast
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 08 Oktober 2004, 14:31:57 » |
|
Kom maar op met die storm! Je hebt je zin gekregen hoor! Kwalificatie Suzuka verplaatst naar zondag
De kwalificatie voor de Grand Prix van Suzuka gaat zaterdag niet door. De lokale organisatoren zijn met de FIA overeegekomen de sessies te verplaatsen naar zondagmorgen.
Tijdens de vrije trainingen kon er al amper gereden worden vanwege het slechte weer, terwijl de verwachte tyfoon Ma-on nog niet eens gearriveerd is. Volgens de verwachtingen trek de orkaan morgen over Suzuka. Daarom heeft de organisatie besloten om op zondagochtend, waarvoor beter weer voorspeld is, een kwalificatie te houden. De prekwalificatie staat nu gepland voor negen uur, een uur later begint de bepalende sessie. Volgens de meeste coureurs was het tegen het eind van de vrije training 'onmogelijk' om te rijden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hussie
Forzona Member
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 08 Oktober 2004, 14:48:59 » |
|
Nieuwe renstal in Formule 1 ..... Laat maar, moet eerst eens leren lezen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 08 Oktober 2004, 20:28:35 » |
|
 8 oktober - NOODWEER. Baancommissarissen lopen over het circuit van Suzuka, waar de Formule I dit weekend plaatsvindt. Als die tenminste doorgaat. Een tyfoon bedreigt de race. En zoals altijd loopt er weer één de andere kant uit. (Bron:Telegraaf)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 09 Oktober 2004, 12:20:35 » |
|
Dat nieuwe team gaat dus Midland F1 heten!
De GP van Engeland gaat mogelijk naar Donigton!
En wie gaat er vannacht rond 3u de kwalificaties kijken?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 09 Oktober 2004, 12:25:31 » |
|
En wie gaat er vannacht rond 3u de kwalificaties kijken? Dat word een keuze maken denk ik.. Of lang opblijven voor de kwalificaties.. of vroeg opstaan voor de race..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Napoleon
Gast
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 13 Oktober 2004, 13:19:24 » |
|
Ik heb de kwalificatie niet live gezien. Dat was me echt te vroeg. En ondanks dat ik zaterdag tot half twee een feestje had ben ik er toch om half zeven uitgegaan om de race te bekijken. Echt boeiend was die helaas nu ook weer niet, maar goed.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 13 Oktober 2004, 14:23:47 » |
|
Ik heb ook voor het laatste gekozen, maar had er later ook spijt van..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 13 Oktober 2004, 20:16:52 » |
|
Silverstone terug op racekalender
LONDEN - De Grote Prijs van Groot-Brittannië op het circuit van Silverstone is voorlopig toch opgenomen op de formule-1-kalender van volgend jaar. Alsmede voor het eerst een Grote Prijs van Turkije op een nieuw circuit bij Istanbul. De automobielfederatie FEI publiceerde woensdag een kalender met een recordaantal van negentien races.
Silverstone staat daar toch op, ondanks dat formule-1-baas Bernie Ecclestone vorige maand de Britse grand prix - de oudste in het circus - nog had weggestreept. Het circuit kon niet voldoen aan de vraagprijs van Ecclestone om de Formule 1 te mogen organiseren.
Dankzij bemiddeling van de Britse regering en financiële steun van een groep ondernemers onder leiding van oud-coureur Nigel Mansell, lijkt er nu toch een akkoord te komen. (bron:telegraaf)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 14 Oktober 2004, 19:27:54 » |
|
Volgens mij gaat de Engelse GP naar Donington...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Napoleon
Gast
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 15 Oktober 2004, 16:07:24 » |
|
Volgens mij gaat de Engelse GP naar Donington... Is dat een beetje verbetering ten opzichte van Silverstone? Wat ik altijd wel mooi vind aan Silverstone is dat het een hogesnelheidscircuit is. :bigsmile:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 16 Oktober 2004, 12:35:20 » |
|
Donington is een heel mooie oude baan hoor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #49 Gepost op: 17 Oktober 2004, 22:43:35 » |
|
Barrichello is tweede viool zat
Uitgegeven: 17 oktober 2004 17:38 BERLIJN - Rubens Barrichello heeft er genoeg van de tweede viool te spelen in het formule-1-renstal van Ferrari. "Ik ben even snel als Michael Schumacher. Het wordt nu tijd dat ik de wereldtitel pak.''
De 32-jarige Braziliaan sprak een week voor de Braziliaanse Grand Prix in harde bewoordingen in 'Bild am Sonntag'. "Als ik de mindere van Schumacher was, zou ik mijn racepak inleveren en stoppen. Ik word niet betaald om de rol van nummer 2 te spelen. Ik word betaald om elk jaar beter te worden en de wereldtitel te veroveren. Met Ferrari. In het nieuwe seizoen ga ik alles doen om Schumacher te verslaan.''
Vooralsnog is de overwinning in de Grand Prix van Brazilië het eerste doel van Barrichello. Hij won nog nooit in zijn vaderland. ,,Er zijn tijden geweest dat ik erg emotioneel was in de cockpit van mijn auto, maar tegenwoordig ben ik zo koel als een komkommer.'' (nu.nl)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|