Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.147 aantal berichten in 2.022 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

23 Mei 2012, 05:23:35
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Allerlei nieuwtjes over de Formule1
Pagina's: [1] 2 3 ... 9   Omlaag
Print
Auteur Topic: Allerlei nieuwtjes over de Formule1  (gelezen 14954 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 02 Juli 2004, 18:05:12 »

Snelheden formule-1-bolides moeten drastisch omlaag

AMSTERDAM - FIA-president Max Mosley heeft de formule-1-renstallen gesommeerd de snelheden van hun bolides binnen twee maanden drastisch om laag te brengen. Gebeurt dit niet dan grijpt de hoge baas zelf in. "Dit is een directe maatregel en vanuit deze voorgenomen verandering ontstaan wellicht nieuwe ideeën om de autosport veiliger te maken", verklaarde Mosley na een formule-1-commissiebijeenkomst in aanloop naar de Grand Prix van Frankrijk.

In navolging van Mosley spraken ook wereldkampioen Michael Schumacher en Jarno Trulli de noodzaak van een snelheidsvermindering uit. "Wat er met Ralf (red. Schumacher) is gebeurd, is een waarschuwingssignaal. We moeten voorzichtiger zijn en alle mogelijkheden onderzoeken om de autosport veiliger te maken. Anders bestaat de kans dat een coureur komt te overlijden", verduidelijkte Schumacher.

Sinds de dood van Ayrton Senna en Roland Ratzenberger op het circuit van Imola in 1994 zijn er in de formule-1 geen doden meer gevallen. Daarentegen zijn de rondetijden in de afgelopen zeven jaar met negen seconden verbeterd. "Iedereen wil continue een progressie doormaken, maar de veilgheid moet altijd op de eerste plaats komen", benadrukte Schumacher.

Renault-coureur Trulli onderkent eveneens het probleem. "Niemand wil de tijd, dat we twee rijders verloren, herbeleven. We moeten de formule-1 zo veilig mogelijk maken."

Eén van de eerste maatregelen volgens de FIA moet de aanpassing van de motorinhoud zijn. Zij willen dat alle tien teams de motorcapaciteit terug gaan brengen van V10 3.0 naar V8 2.4.
(bron:autotelegraaf)

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #1 Gepost op: 03 Juli 2004, 12:54:19 »

Ik ontdekte net dat Frits van Eldik ook een web-log heeft..
http://www.fritsvaneldik.nl/webpost/

leuk om te lezen..  :bigsmile:  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #2 Gepost op: 03 Juli 2004, 14:59:46 »

Max Mosley stopt ermee...

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #3 Gepost op: 16 Juli 2004, 23:09:39 »

Pizzonia naar team van Williams

LONDEN - De Braziliaan Antonio Pizzonia maakt volgende week in de Grote Prijs van Duitsland zijn rentree in de Formule 1 in een bolide van Williams. De coureur werd afgelopen seizoen aan de kant gezet door Jaguar. Pizzonia krijgt bij Williams een andere Zuid-Amerikaan als teamgenoot, de 23-jarige Colombiaan Juan Pablo Montoya.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #4 Gepost op: 17 Juli 2004, 10:13:24 »

Mosley stopt toch niet...

Hussie
Forzona Member

« Antwoord #5 Gepost op: 17 Juli 2004, 20:37:58 »

Citaat
Ik ontdekte net dat Frits van Eldik ook een web-log heeft..
http://www.fritsvaneldik.nl/webpost/

leuk om te lezen..  :bigsmile:
Tjee, ik had het nog niet eerder gezien, maar wel erg leuk. Zijn schrijfstijl komt wel overeen met hoe hij ouweh**rde in die keren dat we hem gesproken hebben.  :bigsmile:

A Dram for every person... Slainthe!
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #6 Gepost op: 17 Juli 2004, 21:30:22 »

Citaat
Tjee, ik had het nog niet eerder gezien, maar wel erg leuk. Zijn schrijfstijl komt wel overeen met hoe hij ouweh**rde in die keren dat we hem gesproken hebben.  :bigsmile:
duimen

Ik zie trouwens op de linkerkant van de site bij "laatste refferers"  forzona.nl/forum staan  
applaus
Google??  

Hussie
Forzona Member

« Antwoord #7 Gepost op: 19 Juli 2004, 23:04:17 »

Citaat
Ik zie trouwens op de linkerkant van de site bij "laatste refferers"  forzona.nl/forum staan  
applaus
Google??
Nee hoor, gewoon op je linkje geklikt, vandaar.
Ik heb het nu in favorieten staan.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #8 Gepost op: 21 Juli 2004, 17:16:45 »

Beste Formule 1 circuit is Chinees (video)

China staat op het punt het nieuwste lid van een bijzonder exclusieve club te worden. Op 26 september wordt de 16de ronde van het Formule 1 seizoen voor de eerste keer gereden in Shanghai. Het speciaal voor Formule 1 gebouwde circuit staat nu al te boek als het beste Grand Prix parcours ter wereld. Het heeft 500 miljoen dollar gekost.

Bekijk video:
 Smallband of Breedband

Shanghai, de stad die ook wel bekend staat als het Parijs van het Oosten, zal waarschijnlijk het Sepang circuit in Maleisië verslaan als het centrum van de Aziatische motorsport. Het Shanghai International circuit representeert het nieuwste op het gebied van ontwerp en hightech. De Chinezen willen graag dat het parcours symbool staat voor de vernieuwing en snelheid waarmee Shanghai een wereldstad aan het worden is.

Veel van de 16 miljoen inwoners van Shanghai lijken misschien nu nog niet helemaal warm te lopen bij het idee dat Michael Schumacher en zijn collega's binnenkort de stad aandoen, maar als het zover is, worden 200.000 bezoekers in het stadion verwacht en zullen nog eens miljoenen aan de beeldbuis gekluisterd zijn.

Tilke
De ontwerper van het circuit, Herman Tilke, is er zeker van dat het 5,5 kilometer lange parcours de coureurs een genoegen zal doen. Het heeft het langste rechte stuk en twee scherpe haarspeldbochten. Tilke maakt het de coureurs wel lastig, omdat de bolides moeilijk in te stellen zijn voor een parcours dat zowel een lang recht stuk heeft als een aantal scherpe bochten. In september zal blijken hoe de coureurs het Chinese asfalt zullen bedwingen.

Het circuit zal direct verbonden zijn met het vliegveld via een zweeftrein. Deze hightech monorail trein heeft een topsnelheid van 480 kilometer per uur. Dat zal zelfs Schumacher op het beste circuit ter wereld niet halen.
(nu.nl)

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #9 Gepost op: 21 Juli 2004, 17:34:10 »

Leuk filmpje! Is echt wel een mooie baan geworden! Er schijnt dus langs het hele circuit een rubberen vangrail te staan???

Als de curbs ook rood en geel zijn ga je een beetje het idee van een Spaans circuit krijgen... :)

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #10 Gepost op: 21 Juli 2004, 21:24:44 »

Ziet er flitsend uit zeg!  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #11 Gepost op: 23 Juli 2004, 21:51:12 »

Albers testrijder Jordan  

LONDEN - Autocoureur Christijan Albers gaat testen voor de formule-1-renstal van Jordan. Hij kruipt op 15 september op het Engelse circuit Silverstone achter het stuur van de Britse bolide. Albers, die twee jaar geleden al eens voor Minardi testte, komt dit seizoen uit in het DTM-kampioenschap, waarin hij halverwege het seizoen het klassement aanvoert. Jordan wordt ondermeer gesponsord door het Nederlandse bedrijf Trust.
(bron:Telegraaf-autosport)

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #12 Gepost op: 11 Augustus 2004, 10:32:39 »

Button niet naar Williams

LONDEN - De overgang van formule-I-coureur Jens Button van Bar-Honda naar Williams is dinsdag in Londen door de autosportfederatie FIA geblokkeerd. De FIA wil Button aan zijn verbintenis met Bar houden. "Button heeft voor 2005 een waterdicht contract met Bar", aldus de FIA.

Button ondertekende vorige week een tweejarige verbintenis bij Williams voor de jaren 2005 en 2006. De 24-jarige Engelsman wordt evenwel door Bar-Honda aan de optie voor 2005 gehouden. Button debuteerde bij Williams in 2000 in de Formule I.

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #13 Gepost op: 12 Augustus 2004, 00:27:22 »

En ik snapte het al niet, waarom hij die overstap ging maken van een goed presterende BAR naar een minder presterende Williams. Of mag ik niet zo denken?  confused  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #14 Gepost op: 12 Augustus 2004, 00:30:33 »

Laat hem daar ook maar lekker blijven.. het gaat toch prima?.  duimen  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #15 Gepost op: 01 September 2004, 21:18:15 »

Ik dacht al.. we horen niks meer van hem..

Rentree Ralf Schumacher opnieuw uitgesteld

BERLIJN - Ralf Schumacher moet zijn terugkeer in de Formule 1 uitstellen. De Duitser had op 12 september in de GP van Italië zijn rentree willen maken maar de doktoren weigerden dinsdag het groene licht te geven.

Schumacher brak in juni twee nerkwervels bij een huiveringwekkende crash in de GP van de Verenigde Staten en miste de laatste vijf races. Schumacher had woensdag willen gaan testen voor Williams op het circuit van Monza, maar de medici haalden daar een streep doorheen.
====

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #16 Gepost op: 01 September 2004, 21:21:08 »

Formule-1-test Albers uitgesteld

De formule-1-test die Christijan Albers in september zou afwerken bij het team van Jordan is uitgesteld tot december. De succesvolle Nederlandse DTM-coureur wil zich volledig richten op de Duitse tourwagenklasse, waarin hij nog steeds kans heeft op de eindzege.

Albers: "In overleg met mijn sponsor, Jordan Grand Prix Team en mijn management is besloten de testsessie uit te stellen. Ik ben erg enthousiast over de test bij Jordan en waardeer hun flexibiliteit. Na dit DTM-seizoen ga ik me daarop goed voorbereiden. Ik wil aan het team laten zien dat ik thuishoor in de Formule 1. Die raceklasse is mijn ultieme doel en ik hoop een coureur te kunnen worden bij een van de topteams." applaus

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #17 Gepost op: 02 September 2004, 17:54:05 »

Citaat
Ik dacht al.. we horen niks meer van hem..

Rentree Ralf Schumacher opnieuw uitgesteld

BERLIJN - Ralf Schumacher moet zijn terugkeer in de Formule 1 uitstellen. De Duitser had op 12 september in de GP van Italië zijn rentree willen maken maar de doktoren weigerden dinsdag het groene licht te geven.

Schumacher brak in juni twee nerkwervels bij een huiveringwekkende crash in de GP van de Verenigde Staten en miste de laatste vijf races. Schumacher had woensdag willen gaan testen voor Williams op het circuit van Monza, maar de medici haalden daar een streep doorheen.
====
Ehm, volgens andere nieuwsbronnen was ie wel gezond verklaard, alleen stribbelt de verzekering tegen. Die houdt vast aan de 12 weken revalidatie die er voor staat.

Hussie
Forzona Member

« Antwoord #18 Gepost op: 10 September 2004, 16:49:16 »

Albers test voor Sauber

Uitgegeven: 10 september 2004 11:21 Nu.nl

AMSTERDAM - Christijan Albers maakt in oktober testritten voor het Formule 1-team van Sauber. De Nederlandse coureur van Mercedes doet dat op het circuit van het Spaanse Jerez de la Frontera waarschijnlijk samen met zijn DTM-collega Gary Paffett. De Zwitserse renstal zoekt voor volgend seizoen een tweede rijder naast Felipe Massa (Bra).

"Er is formeel nog geen besluit genomen, maar met het oog op de invulling van onze rijderposities voor volgend seizoen is het belangrijk te weten hoe zij het er vanaf brengen", licht Hans-Peter Brack, directeur communicatie bij Sauber, toe. "Dat helpt ons bij het maken van onze afwegingen."

Giancarlo Fisichella maakt volgend jaar de overstap van Sauber naar Renault. Albers en Paffett zijn overigens niet de enige kandidaten voor het vacante stoeltje. Ook Jacques Villeneuve (Can), Anthony Davidson (Eng), Vitantonio Liuzzi (Ita) en David Coulthard (Sch) staan op de verlanglijst van Sauber.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #19 Gepost op: 10 September 2004, 20:06:24 »

Het zou wél leuk zijn... weer een Nederlander in de F1..   applaus  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #20 Gepost op: 11 September 2004, 12:40:31 »

Goed nieuws: Volgend jaar betere TV beelden

De wens van Olav Mol lijkt uit te gaan komen. De uitzendingen van de Formule 1 zullen volgend jaar nog meer in kwaliteit toe nemen. Het FOM zal namelijk komend jaar vele Grand Prix zelf gaan verzorgen in plaats van dat lokale zenders de regie op zich nemen.

Zo zullen volgend jaar de Grand Prix van Australië, Maleisië, Bahrein, Turkije, België en ook de races van Canada, Amerika, Frankrijk en Engeland zullen waarschijnlijk door de FOM geregiseerd gaan worden. En dat komt de uitzending van de races zeker ten goede. Niet alle landen zijn in staat goede regiseurs in te huren voor de Grand Prix waardoor er veel gemist wordt tijdens de uitzending..

Met deze actie probeert de FOM daar een eind aan te maken.

Bron: F1Crew.nl

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #21 Gepost op: 11 September 2004, 12:55:47 »

Dat is zéker goed nieuws..  applaus  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #22 Gepost op: 13 September 2004, 11:16:21 »

Ralf Schumacher mag weer racen

MONZA - De Duitse autocoureur Ralf Schumacher zal dinsdag voor het eerst sinds zijn zware crash in juni weer in een formule-1-bolide stappen. De jongere broer van zevenvoudig wereldkampioen Michael zal de BMW-Williams testen op het circuit van Silverstone en normaal gesproken weer racen in de eerstkomende Grand Prix; die van China op 26 september.

Schumacher brak 20 juni twee nekwervels bij een huiveringwekkende tuimeling in de GP van de Verenigde Staten. Hij was al fit verklaard voor de Grote Prijs van Italië afgelopen zondag, maar mocht van de verzekeraars van Williams nog niet rijden. Zodoende miste Schumacher al zes races van het wereldkampioenschap in de Formule 1.
(nu.nl)  

Hussie
Forzona Member

« Antwoord #23 Gepost op: 15 September 2004, 17:21:01 »

Sauber contracteert Jacques Villeneuve  

Jacques Villeneuve keert definitief terug in de Formule 1. De wereldkampioen van 1997 zal de komende twee seizoenen uitkomen voor het team van Sauber. Deze week verricht Villeneuve op Silverstone nog een testsessie voor het Renault-team, maar zijn overgang naar Sauber is inmiddels in kannen en kruiken. De 33-jarige Villeneuve zal bij Sauber de teamgenoot worden van Felipe Massa.  

De transfer van Villeneuve naar Sauber komt als een donderslag bij heldere hemel. De Canadees werd weliswaar in de wandelgangen genoemd als kanshebber voor een stoeltje bij Sauber, maar echt serieus werden deze geruchten eigenlijk niet genomen. Nu blijkt echter dat Sauber en Villeneuve in het geheim tot een akkoord gekomen zijn en dat de Canadees in 2005 weer deel zal uitmaken van de Formule 1-grid. Villeneuve tekende bij Sauber een tweejarig contract.

Teambaas Peter Sauber was vanzelfsprekend in zijn nopjes met het aantrekken van Villeneuve. De Canadees zal hierdoor de allereerste voormalig wereldkampioen worden die voor Sauber zal rijden. "Natuurlijk is het voor mij heel speciaal om een wereldkampioen in huis te halen, maar dat was zeker niet de doorslaggevende factor om Jacques te contracteren. Tijdens mijn gesprekken met Jacques merkte ik dat hij zeer gemotiveerd was en ontzettend veel zin had in een terugkeer in de Formule 1. Jacques was altijd een echte vechter op de baan en ik ben er van overtuigd dat we samen tot mooie dingen in staat zijn. Natuurlijk legt het een druk op het team om een wereldkampioen in huis te hebben, maar ik weer zeker dat Sauber klaar is voor deze uitdaging."

Ook Jacques Villeneuve toonde zich zeer blij met zijn nieuwe werkgever. "Ik ben extreem blij dat ik terug kan keren in de Formule 1 bij Sauber. Ik waardeer het enorm dat iedereen binnen het team nog altijd zo veel vertrouwen in me heeft. Mijn doel is om Peter Sauber en zijn team tijdens de komende twee seizoenen weer een stap verder te brengen in het wereldkampioenschap. Tijdens mijn bezoeken aan de Sauber-fabriek ben ik onder de indruk geraakt van de professionele manier waarop de zaken aangepakt worden. Met behulp van de nieuwe, zeer geavanceerde, windtunnel ben ik er van overtuigd dat we tot mooie dingen in staat zullen zijn."

Villeneuve debuteerde in 1996 in de Formule 1 als teamgenoot van Damon Hill bij Williams. In zijn allereerste seizoen werd de Canadees direct vice-wereldkampioen en een jaar later werd hij wereldkampioen na een heroïsch duel met Michael Schumacher op Jerez. In totaal won de Canadees elf races.

Bron: F1racing.nl

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #24 Gepost op: 15 September 2004, 18:07:00 »

Wat dom. Weg is weg voor die arrogante vent.

Hoeveel gaat ze dat geintje kosten? Zal zeker ten koste gaan aan de ontwikkeling van de auto.

Pagina's: [1] 2 3 ... 9   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Allerlei nieuwtjes over de Formule1
Ga naar: