Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.094 aantal berichten in 2.022 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

22 Mei 2012, 12:45:59
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Christijan Albers op pole in DTM..
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Christijan Albers op pole in DTM..  (gelezen 946 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 06 Juni 2004, 12:18:27 »

MERCEDES-COUREUR ALBERS OP POLE IN DTM duimen
Van onze speciale verslaggever    

LAUSITZRING, zondag
Op een circuit dat door een plotselinge plensbui spekglad was geworden, wist Christijan Albers gisteren de elementen te trotseren. Na een spectaculaire kwalificatie, waarin de ene na de andere coureur ’op ijs’ een glibberend uitstapje buiten het opspattende asfalt van de Lausitzsring geraakte, vertrekt de 25-jarige Mercedes-coureur vandaag vanaf de eerste startpositie.
        Het is de eerste keer in zijn vierde jaar van de prestigieuze Deutsche Tourenwagen Masters dat de Nederlandse topcoureur op ’pole’ staat. Hoewel vorig jaar toen hij werd opgenomen in het officiële fabrieksteam van Mercedes, slechts drie keer (van toen de races) een rijder zegevierde die ook de snelste trainingstijd had geklokt, laat Albers zich door die statistiek niet ontmoedigen. Evenmin doet het hem weinig dat zijn grootste concurrent Mattias Ekström (tweede tijd in zijn Audi A4) de laatste race in het Italiaanse Adria ook vanaf start tot finish domineerde. „Ik weet van mezelf dat ik meer een ’racer’ dan een qualifier ben. Over mijn long runs in de vrije training ben ik heel tevreden geweest en daarom ga ik vol vertrouwen de wedstrijd in”, sprak de coureur zelfverzekerd.

Vorig jaar verspeelde hij op het circuit dat in de voormalige DDR tussen Berlijn en Dresden ligt, kostbare punten die de ’Vize-Meister’ op het eind van het seizoen opbraken. In de ’Top Ten’-kwalificatie tussen de tien snelsten uit de tijdtraining ging hij toen te gretig van start en schoot in de eerste bocht rechtdoor. Vanaf een negende startplaats eindigde hij toch nog als zevende. Vanaf de ’pole’ lonkt nu een veel beter perspectief. De race is vanmiddag vanaf 14.00 uur rechtstreeks op SBS6 te zien.

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Juni 2004, 01:02:16 »

CHRISTIJAN MAKES PODIUM COMPLETE AT LAUSITZ

LAUSITZ, GERMANY, June 06 2004 – A quicker getaway of the Swedish Audi-driver at the start saw Christijan enter the first corner in second position. Because of an off-track excursion one lap later, the Dutch Mercedes-Benz worksdriver also had to let Gary Paffett pass him. Just as it looked like the race was slipping out of Christijan’s hands, the early pitstop of Mattias Ekström brought back the excitement. As Christijan’s Team H.W.A. had planned a different pitstop strategy as their Audi-rival, both Bernd Schneider and Christijan were able to fight their way back to the front.

After their second and final pitstop, Christijan and Bernd together drove quickly towards Ekström. In the final stages of the race, the hard but fair fight between the three DTM-drivers made the spectators get out of their seats. But as many times Christijan tried to get by, Ekström defended his position successfully in order to keep his second place safe. And he did. After 37 laps Gary Paffett was the first to finish, followed closely by Mattias Ekström, Christijan Albers and Bernd Schneider. Best Opel-driver today was 2002 DTM-champ Laurent Aiello who came home in fifth spot.

Christijan: “Should I be happy or should I be not? To be honest, I think I have to be quite pleased with this result, because of the problems we had during the race. As my pitlimiter didn’t work, I had to concentrate fully not to speed in the pitlane and get penalised for that. It’s a shame I lost the two points margin in the championship to Mattias, but I’m happy to not have lost more points with the things that occurred today.”

RESULT DTM EUROSPEEDWAY LAUSITZ:
01. Gary Paffett, Mercedes-Benz C-Class, 1m 02:48.388
02. Mattias Ekström, Audi A4 DTM, + 01.160s
03. CHRISTIJAN ALBERS, MERCEDES-BENZ C-CLASS, +01.468s applaus
04. Bernd Schneider, Mercedes-Benz C-Class, + 02.391s
05. Laurent Aiello, Opel Vectra GTS V8, + 05.656s
06. Jean Alesi, Mercedes-Benz C-Class, + 06.920s
07. Emanuel Pirro, Audi A4 DTM, + 29.785s
08. Marcel Fässler, Opel Vectra GTS V8, + 35.248s

Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #2 Gepost op: 07 Juni 2004, 11:18:26 »

Gary Paffett is gediskwalificeerd, dus Albers werd 2e.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #3 Gepost op: 07 Juni 2004, 11:23:19 »

Ja...ik las het net in de krant..  applaus  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #4 Gepost op: 07 Juni 2004, 11:26:49 »

Maar Albers was heel boos volgens het AD.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #5 Gepost op: 07 Juni 2004, 11:43:40 »

De Telegraaf schreef onder andere:
Citaat
Wat namelijk zelden voorkomt bij het verbond waarmee de drie merken Audi, Mercedes en Opel zich in de DTM tot elkaar veroordeelden, was dat er tegen elkaar geprotesteerd werd. De ’Affaire Paffett’ stond daar los van. De Mercedes C-klasse van de Engelse winnaar kwam immers ’under investigation’ van de technische commissie te staan. Hij, of eigenlijk zijn auto, werd na afloop ’te licht’ bevonden, waardoor hem de zege werd ontnomen. Opel daarentegen protesteerde tegen een tijdstraf van zijn rijder Timo Scheider die overigens voor iedereen zichtbaar de Audi van Tomczyk had aangetikt.
       Tegelijkertijd diende het merk uit Rüsselsheim een protest in tegen het rijgedrag bij de start van Mercedes-coureur en regerend DTM-kampioen Bernd Schneider die dezelfde Scheider had aangetikt. Die spinde en zag zijn race verknald. De trammelant na afloop paste niet in de traditie van de DTM en menig volger van de serie kon zich niet herinneren dat de uitslag pas vijf uur na afloop van de race nog werd aangepast. Dat er tegen elkaar geprotesteerd was, werd zelfs als ’not cricket’ beschouwd. Beide protesten werden trouwens niet ontvankelijk verklaard, al was het maar dat ze te laat werden ingediend. Daar weer gaat Opel tegen in beroep, waardoor de race-uitslag onder voorbehoud is.
        Voor Mercedes-fabrieksrijder Christijan Albers maakte het allemaal niets uit. Dat Paffetts ’te lichte’ auto (hij stond na de finish zonder brandstof) voor hem negatief was uitgevallen, was voor de koppositie in het kampioenschap niet van invloed. De Zweedse Audicoureur Mattias Ekström was in de tussenstand toch wel op gelijke hoogte met de Nederlandse koploper gekomen. Ekström eindigde namelijk als tweede, vlak voor Albers en maakte daarmee zijn twee punten achterstand op de Larense coureur goed. Nu beiden in de uitslag nog een plekje zijn opgeschoven (hoewel Mercedes ook al in beroep is gegaan tegen de diskwalificatie van Paffett)
 blijft de uitkomst desondanks hetzelfde.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #6 Gepost op: 28 Juni 2004, 13:43:55 »

Albers tweede in Neurenberg

NEURENBERG - Christijan Albers is zondag in Neurenberg in een Mercedes op de tweede plaats geëindigd in de vijfde race voor het Duits Toerwagenkampioenschap. De zege ging naar de Engelse Gary Paffett. De Duitser Bernd Schneider, eveneens Mercedes, kwam als derde over de streep.

In het algemeen klassement nam Albers de leiding met 42 punten. Met drie punten achterstand staat de Zweed Mattias Ekström (Audi) derde. Paffett is derde met 25 punten. Het stratenparkoers in Neurenberg werd omzoomd door 132.000 toeschouwers, een record in de DTM.

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #7 Gepost op: 29 Juni 2004, 10:53:46 »

Mooie baan, die Norisring. Is een oude paradeplaats van Hitler uit WOII.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Christijan Albers op pole in DTM..
Ga naar: