Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.091 aantal berichten in 2.022 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

22 Mei 2012, 11:47:29
Forzona.nlPraatcafé en meerVakantie, Hobby's en Vrije tijdTopic: dagje uit?
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: dagje uit?  (gelezen 1796 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Firise
Gast
« Gepost op: 06 Februari 2004, 01:18:42 »

Kijk dan hier.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Antwoord #1 Gepost op: 07 Februari 2004, 12:28:30 »

Leuke tip Firise.. :)
Binnenkort gaan wij hier eens kijken: http://www.toerned.nl/aviodrome/

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Firise
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 07 Februari 2004, 15:52:10 »

Moet ik ook nodig eens naar toe met Quinten. Hij is zo dol op vliegtuigen. Van trans-cavia en met en zonder perpeller. (propellor)
schorpio1980
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 15 Oktober 2005, 22:10:40 »

Zijn jullie al geweest? Houd er wel rekening met dat als je met OV gaat de busverbinding niet echt geweldig is. Je kan er zowel met een bus vanaf Station Lelystad als vanaf station Harderwijk er naar toe. Qua verlichting binnen is het voor het maken van foto's niet geweldig (weerkaatsing door de spotjes van het licht wat er hangt)

Verder stond de Boeing 747 buiten nog aardig in de stijgers omdat de vleugels e.d. er nog aan moesten toen ik er de laatste keer was (juli dit jaar).

Aviodrome

Jouw link werkte niet meer Cyber, dus hierbij de rechtstreekse link naar het Aviodrome.

schorpio1980
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 15 Oktober 2005, 22:13:51 »

Kinderactiviteiten Legermuseum te Delft:
Legermuseum

Marinemuseum Den Helder:
Marinemuseum

Militaire Luchtvaartmuseum:
MLM

Museum startpagina alle museums in NL:
Museums Nederland

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #5 Gepost op: 15 Oktober 2005, 22:16:04 »

Die 747 is inmiddels compleet las ik..

Vandaag:
Citaat
15 oktober 2005
Beroemde Spitfire te zien bij Aviodrome: Vliegende oorlogscoryfee vliegt van Engeland naar Lelystad

schorpio1980
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 15 Oktober 2005, 22:21:10 »

Citaat
Die 747 is inmiddels compleet las ik..

Vandaag:

Ja had die Spitfire Mk. T.9 in juli dit jaar voor het eerst in het echt gezien op Duxford. Vond het wel gaaf dat er weer een trainer van vliegt. Wist alleen niet dat de eigenaar een landgenoot is. Mooi dat ik een ingang heb, kan ik via het Aviodrome proberen in contact te komen om hem te vragen wat een ritje in de backseat kost.

Bijna iedere piloot heeft als droom met een Spitfire te vliegen, maar daar een 1-zitter tegenwoordig 1 miljoen Engelse Pond kost, zou een ritje achterin goedkoper zijn.

Merci Cyber, wellicht is dit net de ingang voor het uitkomen van een jongensdroom  bloemetje
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #7 Gepost op: 15 Oktober 2005, 23:08:16 »

Ik hoop dat dat je lukt Schorpio.    duimen

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #8 Gepost op: 18 Februari 2006, 12:16:18 »

Nog wat tips voor de voorjaarsvakantie!

Lente in de Oude Hortus

De tuin van het Universiteitsmuseum, de Oude Hortus, besteedt van 18 februari tot en met 7 mei extra aandacht aan de eerste bloemen in de tuin: lenteklokjes, boerenkrokussen en wilde hyacinten. En er zijn op 5, 12, 19 en 26 maart om 13.30 en 14.30 uur voor bezoekers gratis rondleidingen door de tuin.
        In het vroege voorjaar is de bodem van museumtuin de Oude Hortus bedekt met een kleurig tapijt bloeiers. Veel van deze planten horen tot de stinsenplanten. De eerste soorten bloeien al vanaf februari, zoals het sneeuwklokje of de boerenkrokus. Een route door de tuin laat een grote verscheidenheid aan vormen en kleuren zien. Begeleidende teksten vertellen over inheemse en uitheemse soorten, de herkomst, de namen, de groei- en bloeiperiode. Ook kan men een kijkje nemen in het plantenleven onder de grond.

• Adres: Lange Nieuwstraat 106, Utrecht. Tel. 030 25.38.728. Voor meer info: http://www.museum.uu.nl.

=============================================
Voorproefje…

Alvast een voorproefje op de aankomende lente krijgt u in het Greenery-complex te Wervershoof. Van 22 t/m 28 februari vindt hier het ’Holland Flowers Festival’ plaats. Dit is de grootste overdekte bloementuin ter wereld en een plek om ideeën op te doen voor huis, tuin en vrije tijd.
        In een ruimte met een op2 pervlakte van 4500 m vol bloemen en onderverdeeld in diverse modeltuinen, is het een grote pracht van kleuren. Het ’Holland Flowers Festival’ organiseert tevens een lifestylefair. Een select gezelschap van standhouders biedt diverse producten, demonstraties en workshops aan. De laatste ontwikkelingen op het gebied van groen, techniek, trends en woondecoratie zullen te zien zijn. Verschillende combinaties van materialen en decoratie zijn hier het uitgangspunt, waarbij uiteraard bloemen en planten centraal staan.

• Op het ’Holland Flowers Festival’ krijgen bezoekers alvast een voorproefje op de lente.

• Adres: Centrale Markt 5, Zwaagdijk-Oost (gem. Wervershoof). Open: wo. t/m vr. 10.00 uur tot 22.00 uur; za. t/m di. 10.00 uur tot 18.00 uur. Entree: vlw. € 9,75, kind 4 t/m 12 jaar € 6,75, tot 4 jr. gratis. Voor meer info: http://www.hollandflowersfestival.nl.
====================================
DE WENSPUT IN KASTEEL DE HAAR

Wie kust de kikkerkoning?

In Kasteel de Haar speelt van 21 tot en met 23 februari de theatervoorstelling ’De Wensput’. Het verhaal is gebaseerd op het sprookje ’De Kikkerkoning’ maar dan met een eigen insteek.
       In het verhaal verliest een mooi prinsesje haar gouden bal in een vijver. Een vieze dikke kikker belooft het meisje haar bal terug te geven als hij voortaan van haar bordje mag eten, uit haar gouden beker mag drinken en op haar kussen mag slapen. De prinses belooft het, maar is niet van plan om haar belofte waar te maken zodra ze de bal in haar bezit heeft. De kikker geeft vol vertrouwen de bal terug en het prinsesje gaat terug naar haar kasteel. Maar die avond aan tafel hoort de koninklijke familie iets, ’klets, klats’, de kasteeltrap opkomen. De kikker komt halen waar hij recht op heeft. De koning vindt dat de kikker groot gelijk heeft en zet hem bij de soep. Maar als de kikker later op de avond ook op het kussentje van de prinses wil komen liggen, is de maat voor haar vol en smijt ze hem tegen de muur. Ze schrikt zo van haar daad dat ze de kikker een kus geeft en op dat moment…

De Wensput is een zestig minuten durende familievoorstelling vol interactie, humor, muziek en ontroering geschikt voor kinderen van 3 t/m 12 jaar, kaarten kosten € 12,50.

• Adres: Kasteellaan 1, Haarzuilens. Tel. 030 - 67.78.515. Voor meer info: http://www.kasteeldehaar.nl of doe een wens op http://www.ikwens.nl.

(bron:telegraaf)

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlPraatcafé en meerVakantie, Hobby's en Vrije tijdTopic: dagje uit?
Ga naar: