Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.089 aantal berichten in 2.022 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

22 Mei 2012, 11:16:51
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Verstappen
Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verstappen  (gelezen 2022 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
C130Hercules
Gast
« Gepost op: 18 December 2003, 19:18:22 »

Lees net op de verstappen site dat hij 100% NIET naar Minardi gaat goede keus lijkt mij , nu is alleen Jordan nog een optie. Wat denken jullie?? puke of  :fluiten:  
Joep
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 18 December 2003, 20:00:28 »

tja.... NIET naar Minardi is opzich goede zaak wanneer hij bij een ander team kan gaan rijden. Maar GEEN team is ook geen goede zaak, dan liever Minardi dan nix, toch?

btw. Minardi = Nix  :D  
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 18 December 2003, 20:46:42 »

Ik zie het somber in voor Jos.. zou hij ooit nog voor een goed team gaan rijden?  confused  

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Joep
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 18 December 2003, 21:08:32 »

Ik hou mn hart ook vast, ik gun het die kerel zo ontzettend veel om in de herfst van z'n loopbaan eindelijk (weer) voor een top-team te rijden! Vooral omdat hij zo'n ongelooflijk goede coureur is, alom gerespecteerd wordt voor zn stuur- en start-kunsten en heel veel ervaring heeft.

Een beetje team-baas ziet toch dat Joske bijna elke race in de eerste paar rondes de meeste inhaalmanouvres maakt en er als een speer vandoor gaat, wat voor'n wagen hij ook rijdt....

Hoop echt dat ie bij Jordan aan de slag kan, heeft ie tenminste nog wat kansen voor een paar mooie finishes komend jaar!
Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #4 Gepost op: 19 December 2003, 09:41:51 »

1 dag voordat dit bekend werd heeft men met Jordan gesproken. Dat direct de dag daarna de band met Minardi verbroken wordt zegt een hoop...

Joep
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 19 December 2003, 13:36:30 »

Geruchten Geruchten en nog een Geruchten rondom de stoeltjes bij Jordan. Hier een stukje van GrandPrix.com

Citaat
There have been stories saying that a deal is with done between Jordan Grand Prix and Nick Heidfeld but it is clear that whatever that arrangement is, there is still a question of money being needed and with Jos Verstappen's sponsor Trust now saying that the Dutchman will not be with Minardi. This means that Verstappen's future in F1 - if he has one - is with Jordan. The problem for Verstappen is that if Heidfeld comes up with the money Jos will be out of work as the second Jordan drive will go to a British driver because Benson & Hedges is willing to kick in extra money if there is a British driver behind the wheel. This is believed to be worth an extra $6m to Jordan and so Ralph Firman is still in the picture; Justin Wilson must also be seen as a candidate and Allan McNish should not be forgotten and has been busy in recent weeks trying to gather support for his candidature. McNish was spotted in the company of Ford Europe's motorsport chief Jost Capito last weekend and Capito does have some influence in the deal as arrangements can be made by Ford to help Jordan if he is willing to accept a Ford nominee. Thus if McNish can get concessions out of Ford and the extra money from Benson & Hedges he then becomes a more interesting than Firman. In addition McNish has considerable devleopment skills which would help the team with the work in F1, given the tight deadlines that now exist.

Thus it is quite possible that we will see a driver line-up of Verstappen and McNish in 2004 as opposed to Heidfeld and Firman.
C130Hercules
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 20 December 2003, 16:11:41 »

Formule 1 is net het echte leven !!!!, MONEY,MONEY en nog eens .....Hoor verstappen nog zeggen............ja Olav ik hoop het nu toch wel voor de feestdagen rond te hebben!!!!!, die Jos toch!!!!.
Joep
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 22 December 2003, 16:56:17 »

Minardi heeft team rond:
Citaat
Minardi’s line-up bekend 

(22 december 2003)    Vroeger dan ooit zal het team van Minardi haar coureurs-duo voor het volgend seizoen vastgelegd hebben; bij monde van manager Tamas Frank is bekend gemaakt dat de 22-jarige Hongaar Zsolt Baumgartner morgen een race-contract zal tekenen voor het Italiaans-Engelse Formule 1-team.

De intrede van Baumgartner als officieel F1-coureur wordt mede mogelijk gemaakt door de financiële inmenging van de Hongaarse regering. Die bijdrage behelst een bedrag van 4 miljoen dollar, zo verklaarde Ferenc Gyurcsany, de Hongaarse minister van Sport tegenover de Hongaarse sportpers.
De hoogte van deze som is aanmerkelijk lager dan de bedragen die de laatste dagen in F1-media de ronde deden. In de dans om de laatste F1-stoeltjes gaf zelfs Minardi’s teambaas Paul Stoddart te kennen dat hij rekende op een aanmerkelijk hogere financiële injectie van Hongaarse zijde
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #8 Gepost op: 22 December 2003, 17:09:31 »

Nou Joske nog..  rolleyes  

Joep
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 23 December 2003, 10:35:32 »

...lijkt erop dat het goed gaat komen ... rolleyes

Citaat
Verstappen bijna rond met Jordan

Jos Verstappen is dicht bij een overgang naar de Engelse renstal van Eddie Jordan. Zijn hoofdspon-sors Trust en Muermans hebben gisteren opnieuw onderhandeld met de Ierse teambaas en daarbij geëist dat de Limburger eerste rijder wordt bij Jordan.

,,Het ziet er goed uit. De gesprekken verlopen uitstekend. We verwachten begin januari een contract voor komend jaar te ondertekenen'', aldus Perridon na zijn gesprekken met Jordan.

Over de eis om Verstappen het best denkbare materiaal te geven, kan volgens Perridon niet worden onderhandeld. ,,Dat hebben we bij Jordan duidelijk neergelegd. Om het team weer naar de subtop van de Formule 1 te helpen, moet naar Jos in zijn positie als eerste rijder geluisterd worden.''

Volgens Perridon is ook Jordan inmiddels doordrongen van het belang om Verstappen kopman te maken van zijn team. Als tweede rijder heeft Jordan de Schot Allan McNish op het oog, die geen sponsorgeld hoeft in te brengen. De voormalige testrijder van Renault en ex-coureur bij Toyota voldoet echter aan de eis van hoofdsponsor Benson&Hedges om tenminste één Britse coureur in het team op te nemen. Bovendien heeft hij de steun van motorenleverancier Cosworth.

De directeur/eigenaar van Trust zegt dat een akkoord met Jordan niet zo zeer afhangt van de financiën, als wel van de sportieve eisen van Verstappen.

Op zichzelf kan Jordan komend jaar verrassen. Het team krijgt een identieke Ford Cosworth-motor als Jaguar, waarmee die renstal afgelopen seizoen zulke opmerkelijke resultaten boekte en zich in de subtop van de Formule 1 nestelde.

"We willen koste was het kost zo'n seizoen als dit jaar met Minardi voorkomen. Het team moet vooruit willen en niet gehinderd worden door al te grote financiële problemen. Als dat wel het geval is, dan houden Har Muermans en ik onze centjes op zak en kijken we of er in het verloop van het seizoen niet elders een betere mogelijkheid ontstaat."

Perridon zegt zich de afgelopen dagen te hebben verbaasd over de gang van zaken rond de afgehaakte sponsor Wilux. Die Woerdense badkamerfabrikant poogde op het laatste nippertje hoofdsponsor van Minardi te worden en schermde met een rijderspositie voor Christijan Albers. Gisteren werd echter bekend dat Zsolt Baumgartner met steun van de Hongaarse regering zich heeft ingekocht bij Minardi.

"De hele actie van Wilux is gebakken lucht gebleken", aldus Perridon. "Albers is nodeloos beschadigd en er is heibel ontstaan om niets. Albers heeft trouwens al een contract bij Mercedes voor volgend jaar om in de DTM te rijden. Iedereen kon vorige week al weten dat Baumgartner naar Minardi zou gaan. Paul Stoddart heeft Jos Verstappen nota bene een plaats als testrijder aangeboden. Dat is gewoon een belediging. Vandaar dat we Minardi meteen hebben afgezegd."
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #10 Gepost op: 23 December 2003, 11:30:02 »

Ja, en Jordan heeft hetzelfde pakket motoren als Jaguar, dus dat belooft wat!

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #11 Gepost op: 23 December 2003, 15:18:12 »

De column van Rick Winkelman op http://www.verstappen.nl :

Citaat
Jos en Eddie

Jos rijdt in 2004 voor Jordan. Denk ik. Hoop ik. Jordan is samen met Williams mijn favoriete Formule 1-team. Williams vanwege de manier waarop Frank Williams, Patrick Head en BMW-topman Mario Theissen dat team leiden. Jordan vanwege Eddie Jordan. Ik vind het een prachtige kerel. Natuurlijk is hij een gemene zakenman maar als journalist is hij heerlijk om mee te werken. Altijd goed voor sappige verhalen en gekke foto's. Ik denk ook dat de mens Verstappen beter past bij het wat lossere Jordan dan bij het fabrieksteam Jaguar. Al heeft Jaguar een betere auto, meer personeel en meer geld. En ach, Jos is heus wel aan Eddie Jordan gewaagd. De twee kennen elkaar goed.

"Je moet met Eddie goed opletten, hij is heel listig", vertelde Verstappen tijdens het gesprek dat in RaceReport werd gepubliceerd na de Amerikaanse Grand Prix. "Ik noem hem sinds de Canadese Grand Prix Judas Jordan", liet Paul Stoddart mij weten. Een aantal buitenlandse collega's die hoorden van de problemen tussen Huub Rothengatter en Michel Perridon, en die ik vertelde dat de TRUST-baas rechtstreeks met Jordan aan het onderhandelen is gaven een waarschuwing: "Pas maar op, straks is TRUST een sponsor van Jordan maar rijdt Jos helemaal niet omdat Eddie een of andere deal heeft verzonnen met een andere coureur."
Dat zal niet gebeuren. Perridon denkt niet alleen aan het belang van TRUST (volgens andere -potentiële- sponsors van Jos doet hij dat zelfs te veel en in ieder geval te luidruchtig) maar ook aan dat van Verstappen. Het is niet voor niets dat Raymond Vermeulen ook bij het gesprek tussen Perridon en Jordan aanwezig was. De rol van Raymond mag trouwens niet worden onderschat. Hij is de schakel tussen Rothengatter, Verstappen en de sponsors van Jos. Dat is hij al een aantal maanden want iedereen die denkt dat de verschillen tussen Michel Perridon en Huub Rothengatter pas kortgeleden zijn ontstaan heeft het mis. Michel en Huub liggen elkaar gewoon niet.

Bij Minardi reageerden ze nogal paniekerig op het bericht dat de gesprekken tussen Jordan en het Verstappen-kamp heel serieus aan het worden zijn. Eddie Jordan was nog maar nauwelijks weg-gehelikopterd bij het TRUST hoofdkantoor toen Minardi vertelde dat het een aanbod heeft gedaan aan Zsolt Baumgartner, dat men hoopte snel met hem tot overeenstemming te komen en dat er vooruit wordt gekeken naar een mooi seizoen met Zsolt. Paul Stoddart wilde met dit bericht schijnbaar Jos Verstappen onder druk zetten, maar die heeft er niet wakker van gelegen. Jos wilde toch niet meer met Minardi samenwerken. Dat Michel Perridon dat een dag na het bezoekje van Jordan ook concludeerde was voor mij geen verrassing.
Volgens mij zijn de contacten met Minardi zelfs alleen maar onderhouden om Eddie Jordan een beetje onder druk te zetten. Immers, als er openlijk en in een vroeg stadium in de onderhandelingen zou worden gezegd dat Jos alleen nog Jordan als een optie ziet, zouden de dollartekens in de ogen van de Ierse teambaas nog groter zijn geworden. Wat dat betreft is het misschien niet verstandig dat TRUST nu al officieel naar buiten bracht dat in ieder geval zij Minardi niet zien zitten. Terwijl Jordan zich kan permitteren de gesprekken op het scherpst van de snede te voeren. Ik ben er voor 99 procent zeker van dat Nick Heidfeld al een contract heeft bij Jordan. Dus blijft er nog maar één stoeltje over.
De strijd om dat plekkie gaat tussen Jos Verstappen, Allan McNish, Ralph Firman, de met geld beladen Tsjech Jaroslav Janis en de Japanner Satoshi Motoyama. Die laatste naam is voor velen een verrassing maar onderschat hem niet! Nadat hij met een Jordan al sterk presteerde tijden de vrijdagtest op Suzuka, deed hij het kortgeleden ook erg goed op Jerez, deze keer met een Renault. "Als we van deze drie rijders nu een coureur moesten kiezen die direct een Grand Prix zou moeten rijden, kiezen we voor Motoyama", vertelde een Renault-engineer nadat hij op Jerez had getest met Motoyama en de twee Renault-protegés Heikki Kovalainen en Jose-Maria Lopez. Bridgestone zou het ook prettig vinden als Jordan Motoyama zou laten rijden. Immers, ze zijn hun landgenoot en uithangbord Takuma Sato verloren aan Michelin. Sato's team BAR is naar het Franse bandenmerk overgestapt.
Wat ervaring (en snelheid) betreft is McNish aan Jos gewaagd maar Firman, Janis en Motoyama kunnen niet op tegen Verstappen, die dankzij onder andere TRUST en Muermans Vastgoed ook nog eens over prachtige sponsors beschikt (McNish heeft minder eigen geld), terwijl het mij ook niet zou verbazen als de club bedrijven die nu wordt aangevoerd door Wilux-directeur Ruud Wildschut ook Jos gaat steunen. Want wat hebben ze aan een team met Gianmaria Bruni en Zsolt Baumgartner? Weinig.
Ik verwacht daarom dat Jordan volgend jaar drie coureurs in dienst heeft: Motoyama voor tijdens de vrije trainingen op vrijdag, Heidfeld en Verstappen voor de races. En dat is een hele sterke combinatie.

MrMister
Forzona Member

« Antwoord #12 Gepost op: 24 December 2003, 01:52:23 »

dan kunnen we echt eens kijken wat Jos nu nog in huis heeft,

achteraf geen smoesjes meer dat de auto kut was..

<spam>
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #13 Gepost op: 24 December 2003, 11:33:43 »

Nou ja, ik verwacht niet de de Jordans het meteen beter doen dan de Jaguars...

C130Hercules
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 24 December 2003, 13:03:03 »

Eerder andersom denk ik , kijkend naar verleden jaar.  
Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #15 Gepost op: 02 Januari 2004, 17:31:41 »

McNish aast op Jordan

Allan McNish maakt goede kans op een plekje bij Jordan. Dat schrijft het blad Autosport deze week. De Schot is de voornaamste rivaal voor Jos Verstappen in de race om het laatste plekje in de Formule 1.

McNish zou bij sponsor Benson & Hedges favoriet zijn. De tabaksfirma zorgde er vorig jaar al voor dat de Brit Ralph Firman zijn debuut kon maken bij het team. Ook nu wil de geldschieter graag weer een Brit achter het stuur. Het is echter nog niet duidelijk hoe groot de sponsoring van Benson & Hedges zal zijn. Is de macht van de sigarettenboer beperkt, dan is dat gunstig voor Verstappen. Ook Ford zou de voorkeur geven aan de ervaren McNish.

Trust, de voornaamste geldschieter van de Nederlander, is in onderhandeling met Eddie Jordan om titelsponsor te worden. In dat geval zal Benson & Hedges een aanzienlijk kleinere plaats op de auto’s krijgen en is inmenging in de rijderskeuze uitgesloten. McNish blijft goede hoop houden. "Ik ben voortdurend in gesprek met Eddie en Jost (Capito, de grote baas bij Ford, red.)", zegt de voormalige testrijder van Renault. "Als alles zo doorgaat als nu dan kan ik binnen een paar weken iets bevestigen."

Ondertussen wordt in de wandelgangen getwijfeld over de positie van Nick Heidfeld. De Duitser heeft weliswaar een voorlopig contract bij Jordan, maar wel met de voorwaarde dat het team geen betalende rijder nodig heeft. Als McNish of Verstappen er niet in slagen om dankzij hun persoonlijke geldschieters het teambudget dicht te krijgen, dan is de kans reëel dat zowel de Schot als de Limburger mogen instappen en Heidfeld buiten de boot valt.

Bron: Formule1.nl

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #16 Gepost op: 02 Januari 2004, 17:36:40 »

Zou het dan toch?

http://www.f1welt.com/newscenter/2004/01/12142.html

C130Hercules
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 03 Januari 2004, 11:27:26 »

Money,politics and rumoers, zeg nooit nooit, maar dit lijkt me sterk, Verstappen zal wel in spanning zitten!!, Weet iemand wanneer de persvoorstelling van Jordan is, tot vlak voor die tijd geen nieuws denk ik ....................................... .
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #18 Gepost op: 03 Januari 2004, 12:04:56 »

Geen idee.. kwestie van afwachten..
het is zó 7 maart..  :racen:  

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #19 Gepost op: 03 Januari 2004, 14:52:32 »

Ik had gedroomt over Jos. Ik zag ze in gele pakken en ze sloten en deal met een hi five. Alleen kon ik dus niet horen wat er werd gezegd. Dus in principe weet ik nog niks. Tja, een droom zegt natuurlijk niks, maar het blijft wel een droom dat ie toch kan rijden dit jaar!  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #20 Gepost op: 08 Januari 2004, 14:34:29 »

Wat er gaande is tussen Jordan en Verstappen

Het gaat weer flink tekeer vandaag in de media als het om Jos Verstappen gaat. Als we zelfs (buitenlandse) sites mogen geloven is er al getekend, maar zou met de aankondiging tot maandag gewacht worden. Het is echter de vraag waar zo'n gerucht vandaan komt.

Waarschijnlijk komt dit door verschillende sites die een nieuwsbericht verkeerd interpreteren waardoor het gerucht steeds sterker wordt. Wat er volgens ons nu werkelijk gaande is, is dat Jordan een aanbod heeft gekregen van de sponsoren van Verstappen. Muermans wist te melden in dagblad de Limburger dat de bal nu bij hen ligt, op op dat aanbod in te gaan. Het is dus afwachten op de reactie van Jordan.

Daarbij heeft Jordan bekend gemaakt - vooruitlopend op de testsessie vanaf 20 januari in Jerez - dat het volgende week hoopt een eerste coureur bekend te kunnen maken. Nederlanders hopen natuurlijk massaal op Verstappen, echter heeft Jordan meer kandidaten voor de felbegeerde stoeltjes. Allan McNish en Nick Heidfeld zijn bijvoorbeeld ook in de race. Daarnaast weet Pitpass te melden dat Ian Philips, die dergelijke contracten regelt bij Jordan op vakantie is, en pas volgende week weer aan de slag gaat.

Het draait voorlopig dus nog om onderhandelen, en Jos Verstappen is nog niet kansloos, maar een contract is er zeer waarschijnlijk nog niet getekend. Of dat contract er daadwerkelijk komt blijft dus nog afwachten, iets wat een Jos Verstappen-fan de afgelopen jaren al te vaak heeft moeten doen.

Bron: F1Crew.nl

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #21 Gepost op: 08 Januari 2004, 18:05:40 »

Vorig jaar zaten we ook aardig in de zenuwen en nu weer, maar ik geloof dat het toen rond deze tijd bekend werd gemaakt.  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #22 Gepost op: 08 Januari 2004, 18:23:55 »

Laten we dan maar hopen dat het gunstig uitpakt voor Jos..   ja  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Machtigste Magiër

« Antwoord #23 Gepost op: 08 Januari 2004, 19:50:56 »

9 januari was het vorig jaar...

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #24 Gepost op: 08 Januari 2004, 22:53:52 »

Dit lazen we op RTL GrandPrix!

De eerste week van januari is voorbij en Jos Verstappen heeft nog niet getekend. Althans nog niet officieel. En dat terwijl zijn suikeroom Michel Perridon voor de kerst nog verkondigde dat hij in deze week meer duidelijkheid verwachtte.

Het is in dat verband logisch dat de geruchtenstroom rond de nog twee overgebleven stoeltjes bij Jordan weer een impuls krijgt. Het dagblad De Limburger meldt dat Jordan volgende week een rijder wil bekendmaken, zodat deze kan testen in Barcelona op 20 januari. In dezelfde krant meldt Harrie Muermans, een andere sponsor van Verstappen, dat de bal bij Jordan ligt. “Er ligt een aanbod van onze kant. Eddie Jordan wil Verstappen graag hebben kan veel geld vangen, maar hij moet afwegingen maken waar wij geen kijk en invloed op hebben.”

Een van deze afwegingen is mogelijk Nick Heidfeld. De Duitser heeft een voorcontract getekend bij Jordan en zelfs al getest. Het probleem van Heidfeld is dat hij onvoldoende sponsorgeld tot zijn beschikking heeft. Voor de kerst zag de ex-Sauber rijder dat al somber in. Het schijnt dat hij tot het einde van deze week heeft gekregen om het financiële plaatje rond te krijgen.

Andere media melden weer dat Allan McNish de man is die als eerste zal worden bevestigd en gaat testen. De populaire Schot wordt naar voren geschoven door Benson en Hedges, de hoofdsponsor van Jordan, die graag een Brit in de auto willen hebben.

Het is bemoedigend om te lezen dat Jos Verstappen vrijwel dagelijks contact heeft met Eddie Jordan. Volgens Verstappen is een verkoop van Jordan Grand Prix aan de Russische miljardair Roman Abramovich niet aan de orde. "Eddie Jordan heeft mij verzekerd dat hij zijn team niet zonder slag of stoot zal verkopen."

Misschien weten we maandag meer  

Pagina's: [1] 2  Allemaal   Omhoog
Print
Forzona.nlForzona SportAuto en motorsportTopic: Verstappen
Ga naar: