Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.089 aantal berichten in 2.022 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

22 Mei 2012, 11:16:23
Forzona.nlPraatcafé en meerVakantie, Hobby's en Vrije tijdTopic: Uitstapjes in eigen land..
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Uitstapjes in eigen land..  (gelezen 6050 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 13 December 2003, 11:03:59 »

Witte tijgertjes naar buiten    

Dierenpark Amersfoort is dit en volgend weekeinde (13, 14, 20 en 21 december) in winterse sferen gehuld in verband met het speciale arrangement ´Brr at the Zoo´. Vanaf 16.00 uur valt er van alles te beleven. De kerstman en een kerstkoor heten de bezoekers hartelijk welkom, in het Knuffelpleintheater vertelt de kerstman midwinterverhalen, kinderen kunnen zich laten schminken en in de Stad der Oudheid wordt bij een levende kerststal, compleet met dwergezels, het kerstverhaal verteld.
        Onder de klanken van live gebrachte kerstmuziek kunnen de gasten een ritje maken door het park met paard en wagen. Natuurlijk krijgen ook de dieren alle aandacht, waaronder de pasgeboren witte tijgertjes die voor het eerst buiten te zien zijn. Op de binnenplaats bij de roofdieren vertelt een verzorger over het voederen van ´zijn´ beesten. En in parkrestaurant De Olifant vindt een proeverij plaats van stamppotten, erwtensoep en broodjes beenham.

De prijs voor Brr at the Zoo (16.00-21.00 uur) bedraagt € 9,95 (exclusief proeverij, drankjes en de rit met de paardenwagen).
       Het dierenpark ligt aan de Barchman Wuytierslaan 224 te Amersfoort.
(bron:telegraaf)

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #1 Gepost op: 20 December 2003, 13:22:08 »

OP REIS MET DOLFIJNEN    

In het in kerstsfeer gehulde Dolfinarium in Harderwijk gaat vandaag (20 december) het dolfijnenspektakel ´Op reis naar het Noorderlicht´ in première. Dit programma is vorige maand door de wereldwijde organisatie van thema- en attractieparken bekroond met de derde prijs in de categorie ´Beste show ter wereld´. Het is een betoverend kleurenspektakel vol theater en dressuur, waarin de dolfijnen het publiek mee op reis nemen naar het unieke verschijnsel, dat het Noorderlicht is.
        Ook de Steller Zeeleeuwenshow is in de kerstperiode te bewonderen. Verder zijn er presentaties van walrussen en zeehonden en in de Winterwereld van de Zee kunnen gasten hun wens achterlaten in Wally´s Wenswoud.
       Het Dolfinarium in Harderwijk is t/m 4 januari ´04 dagelijks open van 10.00-17.00 uur (1e kerstdag en oud- en nieuwjaarsdag gesloten). Entree vanaf 3 jaar € 19,25.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #2 Gepost op: 20 December 2003, 13:24:20 »

Loevestein bij kaarslicht      

Brandende kaarsen, knapperende houtvuren, sfeervolle verlichting en kerstdecoraties geven Slot Loevestein in Poederoijen een feestelijke uitstraling tijdens de vier speciale avondopenstellingen op 23, 24, 27 en 28 december a.s. Bij de rondleidingen (tussen 17.00 en 21.00 uur minimaal drie keer per uur) wordt uiteengezet hoe men in de middeleeuwen kerst vierde op Loevestein en wat er zoal op tafel kwam.
        Buiten het slot kan men in de taveerne en het straatje genieten van glühwein, erwtensoep en muziek. Voor de avondopenstelling geldt een toeslag van € 1,50 op de normale toegangsprijs van € 4,60 en € 2,65 voor kinderen van 4-18 jaar). Slot Loevestein is de hele winter iedere zaterdag-, zondag- en woensdagmiddag open van 13.00-17.00 uur (beide kerstdagen en oud- en nieuwjaarsdag gesloten). Het slot is te bereiken via de A2 afslag Zaltbommel, daarna de N322 richting Brakel volgen.

Informatie op http://www.slotloevestein.nl.

------------------------------------------------------------------------

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #3 Gepost op: 27 Maart 2004, 15:00:34 »

HEBBEDINGETJES VAN BIER    

Bierbrouwers proberen hun gerstenat op vele manieren te promoten.
       Naast reclame-uitingen in de media, brengen ze ook regelmatig allerlei hebbedingetjes uit waar verzamelaars gek op zijn. Een groot aantal van dit soort bierartikelen is morgen (28 maart) te zien op de Internationale Biercuriosa Beurs, die wordt gehouden in zalencentrum De Koe in Breda. Het aanbod bevat o.a. bierpullen, viltjes, glazen, emaillen reclameborden, openers, lampen, speelkaarten en dienbladen.

Van 14.00-15.30 uur is er ook een veiling van bijzondere en gewone verzamelobjecten op biergebied.

De biercuriosabeurs duurt van 10.00-15.00 uur.
       Entree € 7. Zalencentrum De Koe ligt aan de Ambachtenlaan 1 in Breda
============================
VOORJAARSINSPIRATIE OPDOEN    

Nu de lente is losgebarsten, zijn we eraan toe nieuwe voorjaarsinspiratie op te doen. Dat kan morgen (28 maart) op de tweejaarlijkse lentefair, die plaatsvindt in Hotel Leeuwenhorst in Noordwijkerhout. Daar kan men verfrissende ideeën opdoen op het gebied van tuinen, lifestyle en mode.
        Wat het buitenleven betreft, is er een ruim aanbod aan tuinplanten, tuinbankjes, teakhouten plantenbakken, metalen vogels, manden, tuinkeramiek, vogelhuisjes en antieke tuindecoraties. Wie het ook binnen gezellig wil maken dit voorjaar moet een kijkje nemen bij stands met curiosa, antiek, sieraden, kleurrijke kussens en plaids, oude prenten, schilderijen en brooddeeg. Er wordt ook speciale aandacht besteed aan de komende paasdagen: hoe maak je een feestelijk paasontbijt of paas-high-tea? Er zijn bijzondere paaseieren, culinaire lekkernijen, wijnen, handbeschilderd serviesgoed (in paasstijl) en bloemsierkunst.

Om er op z´n paasbest uit te zien, moetje zeker even een kijkje nemen bij een van de modeshows die worden gehouden om 11.30, 13.30 en 15.30 uur. De Lentefair duurt van 10.00-17.30 uur. Entree € 5, kinderen t/m 10 jaar gratis. Hotel De Leeuwenhorst ligt aan de Langelaan 3 te Noordwijkerhout.
=======================

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #4 Gepost op: 18 April 2004, 13:01:21 »

Tien gekke uit-tips..  :cheesy:

en Hippe-hotels  :bigsmile:  

Puc conDoin
Forumbeheerder

Geslacht: Man

Machtigste Magiër

« Antwoord #5 Gepost op: 18 April 2004, 13:22:14 »

Er is vandaag ook een boel te zien hier in het dorp en omgeving...  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #6 Gepost op: 04 Juli 2004, 12:47:03 »

LAST MINUTE
Vandaag, 4 juli

door MARTHA ROSELEUR    

•LEIDEN Straatmuzikanten uit heel Nederland doen vanaf 12.30 uur mee aan het Gouden Pet Festival in de binnenstad. Smartlappen, folk, percussie en ander repertoire. De finale is vanaf 16.30 uur op het Stadhuisplein.
        •KIJKDUIN In de muziektent op het Deltaplein, op de boulevard en in het winkelcentrum vindt van 15.00-21.00 uur de ’Boulevard of Golden Oldies’ plaats. Muziek uit de jaren ’60 en ’70, met van 19.00-20.30 uur een optreden van The Clarks.
        •ALKMAAR Paranormaalbeurs bij IJsbaan De Meent (Terborchlaan 301) van 11.00-18.00 uur. Demonstraties en lezingen over reiki, tarot, alternatieve geneeswijzen, astrologen, handlijnkunde, klankhealing, etc. Entree € 6,50, kinderen tot 12 jaar gratis.
       Tevens reptielenbeurs Reptilica.
        •LICHTENVOORDE Zomermarkt van 12.00-14.00 uur met braderie, standwerkers, levende standbeelden, straattheater, muziek en voor de kinderen clowns en ballonspringen. Meeste winkels open.
        •DEN BOSCH Snuffelmarkt op parkeerterrein van De Brabanthallen (Diezekade 2). Van 09.00-16.30 uur koopjes, straattheater en muziek. Voor de allerkleinsten is er een kleutertuin. Entree € 4,50, 65-plussers € 3,50, kinderen gratis.
        •ROTTERDAM Metropolis Popfestival in het Zuiderpark. Van 13.00-21.00 uur bands uit binnen- en buitenland, markt en kindervermaak. Entree gratis.
        •MILLINGEN A/D RIJN Oldtimer- evenement met auto’s, tractoren, vrachtauto’s, motoren en bussen. Ze staan ’s middags, na een toerrit vanuit Mill, te pronken op verschillende plaatsen in het dorp. Tevens demonstraties van (radiografische) modelbouw met o.a. blusboten, miniatuurtractoren en landbouwwerktuigen.
        •DINXPERLO Expositie hout-sculpturen en beelden van Wim Rutten in Kerkje De Rietstap (Meniststraat 14a) van 14.00- 17.00 uur. Ook op 7, 11, 14, 18, 21, 25 en 28 juli. Toegang gratis.
        •DILSEN-STOKKEM Maasland voor L’Anker, een maritiem evenement aan de Zuid- Willemsvaart in Belgisch Limburg, bij het eiland Tivoli te Lanklaar (deelgemeente Dilsen- Stokkem). Demonstraties, rondvaarten en kinderanimatie.
        •HELMOND Countryfestival op de Markt met live muziek en stands. Van 14.00-19.00 uur. Entree gratis.
        •DEN HAAG Ritmische optredens van 13.00-17.00 uur op enkele pleinen in de binnenstad, met o.a. een recordpoging om het grootste kinderpercussieorkest bij elkaar te krijgen op ’t Plein. Van 13.00-17.00 uur. Toegang gratis.
        •BREDA Hippisch topevenement Breda Hippique op landgoed De Prinsenhoeve, 09.00-18.30 uur. O.a. derby om de Grote Prijs van Breda en de Grand Prix Kür op muziek. Entree € 10, tot 12 jaar gratis.
        •RAVENSTEIN Hobby- en creativiteitsmarkt, oude ambachten, entertainment en kinderspelparadijs, 10.30-17.30 uur. Entree € 2 incl. consumptie, kinderen t/m 12 jaar gratis.
        •ARNHEM Het drijvende vlot in de vijver van Park Sonsbeek (Zypendaalseweg 24) bij het pannenkoekenrestaurant dient als podium voor de Brassband Gelderland, 12.00-14.00 uur. Toegang gratis.
        •SLOCHTEREN Op zoek naar zomerkleuren is het thema van de wandeling door het Slochterbos o.l.v. een natuurgids. Vertrek 14.00 uur. Verzamelen bij De Orangerie op het voorterrein van de Fraeylemaborg (Hoofdweg 30).

Chiwa
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 05 Juli 2004, 09:19:03 »

Was pas in Ameland, beviel me best: in dit hotel!

Dees
Forzona Member

"i tawt i taw a puddytat"

« Antwoord #8 Gepost op: 06 Juli 2004, 23:53:49 »

Met kids in schoolgaande leeftijd moet je eens naar Hemelrijk gaan in Volkel. Voor meer informatie http://www.billybird.nl
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #9 Gepost op: 07 Juli 2004, 00:11:34 »

Dat ziet er leuk uit..  duimen  

Aladin
Forzona Member

« Antwoord #10 Gepost op: 09 Juli 2004, 17:53:15 »

Hollem is mijn opa geboren en de voorgaande rest van m'n roots.
Als kind gingen we dan ook regelmatig naar Ameland.
tZal er ook wel veranderd zijn. Heb je niet meer foto's Chiwa?

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #11 Gepost op: 28 Augustus 2004, 12:29:35 »

Dit weekend!

Schurken, schelmen en schorriemorrie    

Schurken, schelmen en schorremorrie, die vroeger de steden en dorpen in Brabant onveilig maakten, duiken morgen (29 augustus) weer op tijdens de Brabantse Dag in Heeze, variërend van de vrolijke deugniet Tyl Uilenspiegel tot de woeste roversbende ’De Bokkenrijders’.
        Ze lopen mee in de 2 km lange optocht die gebaseerd is op de eeuwenoude historie van het groothertogdom Brabant. De stoet bestaat uit twintig groepen van gemiddeld honderd man met kolossale fraai versierde praalwagens, muziek en theater. De Brabantse Dag begint om 11.00 uur rond het gemeentehuis en het middeleeuwse kasteel met muziek, dans en (straat)theater voor jong en oud. De grote optocht trekt vanaf 14.00 uur door het dorp, om 13.00 uur ingeluid door een vooroptocht met muziekkorpsen. Entree € 6,50, kinderen tot 12 jaar € 2,50, kuipstoeltje tribune € 7,25. Heeze ligt dichtbij Eindhoven en de Belgische grens.

=======
KINDERDAG IN MEDEMBLIK    

Het is morgen (29 augustus) Kinderdag in Medemblik. Dat houdt in dat kinderen t/m 11 jaar gratis terechtkunnen bij musea en attracties in de regio Medemblik. Zo mogen ze gratis mee met de stoomtram en de boot, ze kunnen meedoen aan activiteiten in het Hoedenmuseum, het Bakkerijmuseum, kasteel Radboud en het Poldermuseum/Saet en Cruytmuseum, imkerij de Bijenstal en het Nederlands Stoommachinemuseum. Alle musea zijn open van 11.00- 17.00 uur. Tussen Medemblik en Hoorn rijden zes stoomtrams en de MS ’Friesland’ vaart twee keer op en neer tussen Enkhuizen en Medemblik. Er rijdt de hele dag een speciale bus tussen de deelnemende attracties.
       Elke vol betalende volwassene mag maximaal vier kinderen gratis meenemen. De kosten voor groten bedragen € 15,70 voor stoomtram en boot, € 2,75 entree imkerij, € 4 voor het Bakkerijmuseum, € 3,40 entree Stoommachinemuseum en € 3 voor kasteel Radboud. Kaartjes te koop bij de betreffende musea.
=============
VAREN NAAR KINDERDIJK    

De door de Verenigde Naties tot cultureel erfgoed uitgeroepen molens van Kinderdijk zijn het doel van een bootexcursie die kan worden gemaakt vanuit Rotterdam met het nostalgische passagiersschip ’Nehalennia’. De tocht, die ruim drie uur duurt, wordt dagelijks twee keer gemaakt; om 10.45 en 14.15 uur. Vertrekpunt is de Boompjeskade, vlakbij de Willemsbrug. Varend over de Nieuwe Maas ziet men de beroemde skyline van Rotterdam met de prachtige bruggen die de linker en rechter Maasoever met elkaar verbinden en de nieuwe hoogbouw, het zgn. Manhattan aan de Maas. In Kinderdijk krijgen de passagiers een uur de tijd om de beroemde molens te bezichtigen, compleet met uitleg van de molenaar.
• Twee keer per dag kan er een bootexcursie worden gemaakt.

Deelname aan de boottocht € 12,50, kinderen van 4 t/m 12 jaar € 10. Reserveren op 010- 2183131.
==========
ORANJEAPPELDAGEN    

De Hof van Wouw in Den Haag organiseert dit weekeinde (28 en 29 augustus) een tweetal tuindagen in de Tuin der Hesperiden. Thema is ’de oranjeappel’. Het programma omvat onder meer lezingen over de historie, de verzorging en de ziektebestrijding van de mythologische ’boom met de gouden appels’, de oranjeboom en de overwintering van exotische planten in een kas. Verder zijn er rondleidingen over een volgens oude tradities bewoond hof, inclusief een bezoek aan de authentieke Regentenkamer uit 1647. Ook worden er demonstraties gegeven, waaronder het bekleden van dozen en bloemdecoraties met citrusvruchten.

De tuindagen duren van 10.00- 17.00 uur. Entree € 5, kinderen van 4-12 jaar € 2. De ingang van de Tuin der Hesperiden is te bereiken via een doodlopende steeg aan de Brouwersgracht tussen huisnummer 24 en een rode brievenbus. Info: http://www.hofvanwouw.nl.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #12 Gepost op: 28 Augustus 2004, 12:39:07 »

En voor volgende week
=====
LUCHTSHOW LELYSTAD    

Tientallen historische en moderne vliegtuigen, zowel militair als uit de burgerluchtvaart, komen volgende week zaterdag (4 september) naar Lelystad voor een spectaculaire airshow, die op Luchthaven Lelystad zal plaatsvinden en in het teken staat van honderd jaar luchtvaart.
        De Koninklijke Luchtmacht pakt flink uit met o.a. een Apache- gevechtshelikopter (actief in Irak en Afghanistan) en een imposant KDC-10-tankvliegtuig. Wat historische vliegtuigen betreft zijn de Spitfire en de Beech 18 van de partij, die beide actief waren in de Tweede Wereldoorlog. Het Aviodrome zet twee historische toppers in, de DC-2 Uiver en de ’Connie’, de viermotorige Lockheed Constellation, het bekendste passagiersvliegtuig uit de jaren ’40 en ’50. Beide toestellen zijn mede ingezet om aandacht te vragen voor het 85-jarig bestaan van de KLM.

De Airshow Lelystad duurt van 10.00-17.00 uur. Entree € 10, kinderen van 4 t/m 12 jaar € 5. De luchthaven staat richting Lelystad met borden aangegeven. Info: http://www.airshowlelystad.nl.

Muzikaal bloemencorso    

Er zit muziek in het 57e Bloemencorso Aalsmeer, dat volgende week zaterdag (4 september) van de bloemenstad naar Amsterdam en omgeving trekt. Hoewel hoofdsponsor VBA (Bloemenveiling Aalsmeer) zich terugtrekt en zelfs in dit corso geen praalwagen meer laat meerijden, straalt de corsostoet alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Op alle 19 praalwagens klinkt muziek; de stoet is onderverdeeld in zes muziekblokken: Top of the Pops (met de Rolling Stones als eerste), kinderliedjes, country & western, musicals, het Nederlandse levenslied en Rock-’n-Roll met Elvis als afsluiting. Daarnaast rijden er ook twintig rijk met bloemen versierde personenauto’s mee.
        De voorbereiding begint komende donderdag (2 september) om 18.00 uur in de Bloemenveiling Aalsmeer met het optuigen van de wagens met bloemen. Iedereen is van harte welkom om dit schouwspel, dat wordt opgevrolijkt met live muziek, gratis bij te wonen. Als opwarmertje voor zaterdag is het corso komende vrijdag (3 september) vanaf 19.00 uur al te bewonderen in het centrum van Aalsmeer, waar het staat opgesteld. En na het kindercorso (vanaf 20.25 uur) trekt de corsostoet vanaf 21.00 uur verlicht door het dorp vanaf het Raadhuisplein. Volgende week zaterdag (4 september) vertrekt het corso om 11.00 uur vanuit het Oosteinde van Aalsmeer. De route loopt via Amstelveen (aankomst 11.00 uur op het Stadsplein), de bosbaan van het Amsterdamse Bos (13.30 uur) naar Amsterdam. Omdat de Dam dit jaar niet bereikbaar is, wordt een alternatieve route gevolgd buiten het centrum om via het Haarlemmermeercircuit en het Hoofddorpplein (14.30 uur). Vandaar gaat het richting Sloten (15.45 uur) en Badhoevedorp (16.00 uur) naar Hoofddorp (aankomst 19.15 uur bij het raadhuis), waar het corso om 21.15 uur verlicht nog een rondrit van een uur maakt. Op zondag (5 september) rijdt het Aalsmeerse Bloemencorso om 11.00 uur vanuit Hoofddorp via de Haarlemmermeerse woonkernen Nieuw-Vennep (aankomst 13.30 uur, tot 15.00 uur pauze bij de Rustende Jager), Rijsenhout (16.45 uur) en Aalsmeerderbrug (17.30 uur) terug naar Aalsmeer.

Chiwa
Gast
« Antwoord #13 Gepost op: 28 Augustus 2004, 21:49:21 »

Aanstaande weekend is er in Bergschenhoek een trekpaarden weekend.
Als je van stoere Friese paarden houd die samen een kar door de modder trekken moet je twee dagen naar Bergschenhoek in Zuid Holland.
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #14 Gepost op: 09 December 2004, 18:08:21 »

Bob de Bouwer Weekend in Industrion

KERKRADE - Op 11 en 12 december steken Scoop, Rolly, Dizzy en hun vriendjes samen met jou de handen uit de mouwen in Het Lab van Industrion. En op 12 december brengt Bob de Bouwer zelf een bezoek aan het Limburgse museum en kun je samen met hem op de foto. Voor de kinderen die Bob zijn ontgroeit, is er een tentoonstelling waar je eens flink je handen uit de mouwen kan steken.

Heb je altijd al willen weten hoe een lopende band in een fabriek werkt? Of wil jij ontdekken hoe je met tandwielen de zwaarste dingen in beweging kunt brengen? Geen probleem, je gaat het allemaal beleven.! Na een bezoekje aan Industrion bouw jij voortaan je eigen brug en weet jij precies hoe het voelt om een metershoge kraanwagen te besturen. Test of jouw gebouwen bestand zijn tegen een aardbeving. Of ontwerp op de computer je eigen fiets. Heb jij nog goede ideetjes hoe we ons leven nog makkelijker kunnen maken, dan kun je in deze tentoonstelling je eigen plannetje testen.

Adres: Museumplein 2 Kerkrade. Tel: 045-5670809. Openingstijden: dinsdag t/m zondag van 10.00 tot 17.00 uur. Gesloten: 1 januari, Carnavals-zondag en 1e Kerstdag. Entree: 6-12 jaar € 3,20, 12-16 jaar € 5,00, 16-65 jaar € 5,00. Vanaf 65 jaar € 4,50. Voor meer info: http://www.industrion.nl

Chiwa
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 09 December 2004, 21:49:31 »

Citaat
Hollem is mijn opa geboren en de voorgaande rest van m'n roots.
Als kind gingen we dan ook regelmatig naar Ameland.
tZal er ook wel veranderd zijn. Heb je niet meer foto's Chiwa?
Jawel. Die heb ik.
schorpio1980
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 28 Januari 2005, 12:02:14 »

Ik krijg er gewoon zin in als ik al die ideeen lees, iemand van ongeveer mijn leeftijd die mee wil?
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #17 Gepost op: 28 Januari 2005, 14:29:05 »

Citaat
Ik krijg er gewoon zin in als ik al die ideeen lees, iemand van ongeveer mijn leeftijd die mee wil?
Helaas, ik ben zelfs niet "ongeveer" jouw leeftijd...   :cheesy:  laughing  

Łobuzować
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 29 Januari 2005, 01:29:09 »

Fryslân Boppe!!

Er is altijd wat leuks te doen in Fryslân, dus kom eens langs om te fierljeppen bijvoorbeeld!

Of doe een cursus Frysk!  applaus

confused  Ik kin net Frysk sprakke!
cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #19 Gepost op: 29 Januari 2005, 02:08:24 »

Zie je mij al fierljeppen??   :lol2:

We komen regelmatig in Friesland, en ik hoop nog steeds een keer écht naar de Elfstedentocht te kunnen komen kijken..  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #20 Gepost op: 28 Mei 2005, 10:51:50 »

KELTISCH FESTIVAL

Oersterke kerels in kilt en doedelzakspelers, ook in rok, zijn de smaakmakers van het Keltisch Festival dat dit weekeinde (28 en 29 mei) wordt gehouden op Landgoed Keukenhof in Lisse (Keukenhof 1). Twintig sterke mannen, onder wie Nederlands en Europees kampioen Wout Zijlstra, smijten met hun krachten tijdens Schotse highland games. Tot de onderdelen behoren boomstamwerpen, hamerslingeren en steenwerpen. De winnaar mag zich Nederlands kampioen noemen. De wedstrijdonderdelen zijn verspreid over twee dagen te volgen.
        Liefhebbers van doedelzakmuziek komen beide dagen aan hun trekken. Vandaag spelen twintig doedelzakbands uit zes landen om de titel ’Continental Pipeband Champion’, morgen is het internationale doedeldag met zestien Keltische, Ierse, Bretonse en Schotse groepen uit binnen- en buitenland, waaronder de Noord-Spaanse topgroep Pablo Seoane.
       Andere activiteiten tijdens het Keltisch Festival zijn optredens van Ierse en Schotse dansers, een workshop van Ierse dansen en demonstraties schapen drijven met border collies en morgen een hondenparade van Ierse en Britse rassen. De sfeer van vroeger kan men proeven in een nederzetting waar op z’n Keltisch wordt geleefd. Bezoekers zijn welkom om aan te schuiven aan de eettafel.

Het Keltisch Festival duurt vandaag van 10.00-19.00 uur, morgen van 11.00-18.00 uur. Entree € 19 p.d., kinderen van 7 t/m 14 jaar € 5, passepartout beide dagen € 30.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #21 Gepost op: 28 Mei 2005, 10:54:33 »

Koopjesjacht in Zandvoort

Het centrum van Zandvoort is morgen (29 mei) één grote markt vol koopjes, gezellige muziek en lekker eten en drinken. Er staan honderden kraampjes waar van alles te koop wordt aangeboden; de winkeliers blijven daarbij niet achter en stunten ook met speciale aanbiedingen. De markt duurt van 10.00-18.00 uur, veel winkels zijn (bij goed weer) tot tien uur ’s avonds geopend. Om het ’dagje Zandvoort’ compleet te maken mag een bezoek aan het strand, of het nou goed of slecht weer is, niet ontbreken.

===========================
VOLKEL IN DE WOLKEN

F-16’s van de Koninklijke Luchtmacht, een Pilatus PC-7 en een Cougar helikopter zijn de toppers van de vliegshow ’Volkel in de Wolken’, die morgen (29 mei) zorgt voor een invasie van het anders zo rustige Brabantse dorp. Het evenement duurt van 10.00-18.00 uur en speelt zich grotendeels af in het centrum van Volkel (dus niet op de luchtmachtbasis!).
        De F-16’s, nog altijd een van de modernste gevechtsvliegtuigen ter wereld, geven zowel solo als in formatievlucht van vier F-16’s een staaltje van hun kunnen weg. De Pilatus PC-7, een lesvliegtuig, is spectaculairder dan men in eerste instantie denkt; hij kan een maximumsnelheid bereiken van 500 km/uur en is uitermate geschikt voor aerobatics, het uitvoeren van kunstvluchten. Verder zijn in de lucht te bewonderen een Fokker Four Formation en tal van vliegclubs, waaronder de Flying Legends Formation.

.Op de grond, in het centrum van Volkel, is een static show met o.a. de Cougar, een middelzware transporthelikopter die in 2001 door de luchtmacht werd ingezet bij de vredesmissie in Bosnië. De grondactiviteiten omvatten verder een grote braderie, diverse (auto)shows, een kunstmarkt en kindervermaak. Toegang tot Volkel in de Wolken € 4, kinderen tot 12 jaar gratis

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #22 Gepost op: 01 Juni 2005, 01:13:59 »

Ouwehands biedt kijkje achter de schermen

AMSTERDAM - Hoe verhuist een ijsbeer met jong van een dierentuin in Zweden naar Ouwehands Dierenpark Rhenen? In wat voor een transportkist past een giraffe? Dit soort zaken kan men te weten komen op 4 en 5 juni in Ouwehands Dierenpark in Rhenen.

Tijdens dit weekend, in het kader van de Junimaand Dierentuinmaand kunnen bezoekers meer vernemen over transport en onderzoek. Junimaand Dierentuinmaand is een gezamenlijke actie van de vijftien dierentuinen die zijn aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Dierentuinen (NVD). Elk weekend in de maand juni staan er andere NVD-dierentuinen centraal en krijgen bezoekers de kans om een kijkje achter de schermen te nemen bij deze dierentuinen. De speciale activiteiten zijn georganiseerd rond tien thema's.

Meer info: http://www.dierentuinmaand.nl.

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #23 Gepost op: 06 Augustus 2005, 16:04:05 »

Kom vliegen in het Museon

’Testpiloten (m/v) gezocht, kom ook vliegen!’ Dit is geen wervingsadvertentie van de luchtmacht maar de naam van een expositie in het Museon in Den Haag, die daar t/m 28 augustus a.s. te zien blijft.
        Op een populair-wetenschappelijke manier worden de techniek en de achtergronden van het fenomeen vliegen uit de doeken gedaan. Bij binnenkomst waant de bezoeker zich meteen in de wereld van de luchtvaart. Door middel van windtunnels en schaalmodellen wordt uitgelegd waarom een superzwaar vliegtuig toch kan opstijgen, het is mogelijk een echte Cessna 150 te besturen of een helibike, een helikopter die opstijgt door eenvoudigweg te fietsen.

Verder krijgt men een kijkje in de keuken van de luchtverkeersleiding en ’testpiloten’ (jong en oud) mogen plaatsnemen in de cockpit van een echte Draken-straaljager.
       Het Museon (Stadhouderslaan 37) in Den Haag is in de vakantieperiode dagelijks open van 11.00-17.00 uur.

Entree € 6, kinderen van 4 t/m 11 jaar € 3.
=========================================
Roofvogels aaien

In Dierenrijk Europa te Mierlo vliegen in de zomervakantie roofvogels rakelings over de hoofden van bezoekers.
        Niet dat de dieren ontsnapt zijn, maar ze zijn de hoofdrolspelers van roofvogelshows, die t/m 14 augustus dagelijks drie keer worden gegeven door Graaf Floris V en Gravin Jacoba van Beijeren, die als adellijke figuren in de Middeleeuwen alles afwisten van de valkenjacht. Zij laten met hun presentaties bezoekers van dichtbij kennismaken met roofvogels, waaronder enkele soorten uilen; wie durft mag ze zelfs even aanraken en met ze op de foto.
       De roofvogelshows zijn dagelijks om 12.00, 13.00 en 14.00 uur. Dierenrijk Europa, dat dieren presenteert uit zeven Europese gebieden, is dagelijks open van 10.00-17.00 uur. Het park ligt aan de Heiderschoor 24 in Mierlo (afslag Nuenen/ Geldrop).

Entree € 9,95, kinderen van 3 t/m 11 jaar en 60+’ers € 8,50.

Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlPraatcafé en meerVakantie, Hobby's en Vrije tijdTopic: Uitstapjes in eigen land..
Ga naar: