Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Gepost op: 01 September 2003, 22:39:55 » |
|
Wie speelt er (behalve ik) weleens een RPG?
Bijvoorbeeld ADnD of MERP???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 02 September 2003, 17:52:21 » |
|
Niemand?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mad Greek
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 02 September 2003, 18:27:05 » |
|
Ik weet niet eens wat het is
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 02 September 2003, 19:57:17 » |
|
Ik weet het ook niet
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
|
Firise
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 14 September 2003, 12:26:01 » |
|
Je hebt het me pas uitgelegd en laten zien. De winter staat voor de deur, dus ik heb wel weer tijd voor en zin in winternetten, lekker gamen. Ik ga ook eens een poging wagen, dan kan ik er in ieder geval ook over meepraten en misschien volgen er dan meer.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 14 September 2003, 17:10:41 » |
|
Veel suc6 alvast!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Firise
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 16 September 2003, 12:10:00 » |
|
Zijn er sites waar je een volledige game kunt downloaden en spelen? Of moet ik even naar de winkel om een cd-rommetje te kopen? En welke is dan het leukst? (Voor meisjes zoals ik?)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 16 September 2003, 12:11:39 » |
|
Grmbl... Ik had het je toch uitgelegd? Echte RPG's speel je niet op de pc...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Firise
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 17 September 2003, 14:45:39 » |
|
Nou zeg! Ik vind van wel. Hoe kan ik nou ooit mensen vinden die met mij willen spelen? Volgens mij alleen online.
Nou ja, ik zoek wel effe. Rij ik wel even langs de winkel waar ze me kunnen helpen. Ben ik weer zoet deze winter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 18 September 2003, 09:34:30 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Firise
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 18 September 2003, 22:40:18 » |
|
Tja, als ik dat zo lees denk ik dat de kindjes op mijn werk het ook ongeveer zo doen: "Dan was jij de politie en dan ben ik de boef en dan moet jij op mij schieten en dan schiet ik terug." Maar dan voor grote mensen... Is leuk, en ik ben jaloers dat jij het allemaal zo lekker aan de gang hebt, maar ik zoek wel lekker naar online RPGames. Die ik heerlijk in mijn eentje op mijn knusse kamertje op eenzame avonden op mijn pctje kan spelen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 19 September 2003, 09:57:08 » |
|
Ultima online is er 1... Er is nog ziets dat best cool schijnt te zijn... Vraag anders ff op http://www.rpgzone.nl wat goed is om online via de pc te spelen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Firise
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 19 September 2003, 22:23:16 » |
|
Thanks! Jij ook altijd met je geweldige links!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Firise
Gast
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 04 Oktober 2003, 02:49:34 » |
|
Tibia. Da's pas leuk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jellow
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 19 Januari 2004, 15:44:01 » |
|
Ik zal er dan maar eindelijk voor uitkomen :P ik zag je laatst weer LOTR-lover vragen. Kvind RPG´s zoals zelda en secrets of mana vet. Kheb zelf nu een nintendo met beide zelda spellen kheb de zelda op de gamecube ook al uitgespeeld. Voor de rest niet veel gespeeld de laatste tijd dit komt vooral omdat mijn console wat aan de oude kant begint te worden. Ben nu op de nintendo bezig met banjo Kazooie, is meer een puzzelspel dan RPG maar wel lachen :P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 19 Januari 2004, 16:34:40 » |
|
Ok, jij speelt dus ook RPG's op de computer...
Nog mensen die pen&paper RPG's spelen?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jellow
Gast
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 19 Januari 2004, 16:36:33 » |
|
mijn zus haar ex vriend en zij zelf heeft dat ook een tijdje gespeeld. een spel met waarvoor je eerst zelf een heel verhaal moest bedenken. volgens my dungeons and dragons maar ik zelf speel het niet lijkt me wel leuk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 19 Januari 2004, 16:45:33 » |
|
Dungeons and Dragons is daar inderdaad een voorbeeld van! Dat speel ik dus vaak, maar dan heet het MERP. Middle Earth Role Playing.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jellow
Gast
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 19 Januari 2004, 16:50:32 » |
|
dat kan je niet alleen spelen toch? en dat is het voordeel van gameconsoles daar kan het wel :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 19 Januari 2004, 17:43:30 » |
|
Nee, je hebt een spelleider en minimaal 1 á 2 spelers nodig...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Zart numenor
Gast
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 23 Januari 2004, 22:43:21 » |
|
als niemand weet wat een roleplaying game is moet ik het dan uitleggen? ok dan!. eigenlijk is roleplaying game niets anders dan vluchten in een werels die je beter bevalt, waar je doen en laten kunt wat je wilt en dat het een geweldig fenomeen is. er is maar een die hier bepaalt en dat ben jij!!!. De spelleider reageert. en je maakt de mooiste avonturen mee die je in je stoutste dromen nog niet verwacht!!! vraag mij ik praat over ervaring!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 23 Januari 2004, 22:50:29 » |
|
Zo te lezen zijn hier liefhebbers genoeg..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
|
C130Hercules
Gast
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 23 Januari 2004, 23:43:00 » |
|
als niemand weet wat een roleplaying game is moet ik het dan uitleggen? ok dan!. eigenlijk is roleplaying game niets anders dan vluchten in een werels die je beter bevalt, waar je doen en laten kunt wat je wilt en dat het een geweldig fenomeen is. er is maar een die hier bepaalt en dat ben jij!!!. De spelleider reageert. en je maakt de mooiste avonturen mee die je in je stoutste dromen nog niet verwacht!!! vraag mij ik praat over ervaring! Word dat in een koffie shop gespeeld ???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 24 Januari 2004, 11:11:11 » |
|
Dan kan, C130... Maar het kan overal!
Het is heel simpel. Jij creert een character van een bepaald ras, met een bepaald beroep. Verder is er bekend hoeveel je weegt, wat je lengte is en wat je leeftijd is en meer van dat soort dingen. Daarna ga je een aantal keer gooien met dobbelstenen (0-20 tot 0-100), en die waardes kun je dan verdelen over een aantal karaktereigenschappen zoals: intelligentie, kracht, voorkomen, uiterlijk, intuitie, etc.
Daarna ga je nog bepalen welke items, kleding en wapens je hebt en welke vaardigheden je bezit. Ook wordt er bekeken of je magie kunt uitoefenen en in welke vorm dat is.
Een spelleider heeft een avontuur voorbereid en laat een party van bijvoorbeeld 4 characters dat avontuur spelen. Je kunt zelf bedenken wat je in je beurten doet, maar de spelleider zal je wel enigzins het verhaal in sturen. Naarmate het verhaal vordert wordt je character steeds beter en leert nieuwe dingen.
Met die nieuw verworven eigenschappen kun je weer andere avonturen aan. Zo kun je onnoemelijk lang, een doorlopend verhaal spelen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Firise
Gast
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 01 Februari 2004, 12:11:27 » |
|
dat kan je niet alleen spelen toch? en dat is het voordeel van gameconsoles daar kan het wel :) Da's mijn probleem ook :tranen:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|