Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Geavanceerd zoeken

97.089 aantal berichten in 2.022 topics- door 61 geregistreerde leden - Nieuwste lid: Boserud

22 Mei 2012, 10:23:06
Forzona.nlPraatcafé en meerVakantie, Hobby's en Vrije tijdTopic: Keltisch festival
Pagina's: [1]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Keltisch festival  (gelezen 1460 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
cybergr@n
Forumbeheerder

Geslacht: Vrouw

"watching eye"

« Gepost op: 24 Mei 2003, 10:21:52 »

Keltisch festival    

Landgoed Kasteel Keukenhof in Lisse is dit weekeinde (24 en 25 mei) opengesteld voor een Keltisch festival. Op het grote terrein rond het kasteel heerst een onvervalste Ierse en Schotse sfeer. Daarvoor zorgen traditionele activiteiten als de Schotse Highland Games, doedelzakkampioenschappen, Schotse en Ierse dansen, folkmuziek en toeristische informatie.
        Spectaculair om te zien zijn de sterke mannen die in Schotse rok boomstammen werpen, hamerslingeren en smijten met ijzeren gewichten. Deze krachtenverslindende wedstrijd duurt twee dagen. De winnaar mag zich Nederlands Kampioen van de Schotse Highland Games noemen.
       Liefhebbers van doedelzakmuziek komen ook ruimschoots aan hun trekken. Vandaag strijden twintig Schotse doedelzakbands uit vijf Europese landen om de titel Continental Pipe Band Champion, morgen vindt de Nationale Doedeldag plaats, waarbij het gaat om de niet-Schotse doedelzak. Er komen muzikanten uit Tsjechië, Estland, Polen, België, Duitsland, Turkije, Bulgarije, het Franse Bretagne en het Spaanse Gallicië, waar men de Keltische muziek met een Spaans pepersausje heeft overgoten.
       Verder zijn er diverse demonstraties, zoals Gaelic Football (bezoekers mogen ook meedoen), schapen drijven met Schotse bordercollies en shows met 20 Ierse en Britse hondenrassen (alleen morgen). Het geheel wordt aangevuld met Keltische, Schotse en Ierse lifestyle-stands en een grote Ierse en Schotse pub.
Het Keltisch Festival duurt vandaag van 10.00-19.00 uur, morgen van 11.00-17.00 uur. Entree € 12,50 per dag, kinderen van 6 t/m 12 jaar € 5, passe-partout voor beide dagen € 20. Landgoed Kasteel Keukenhof ligt in Lisse {borden ´Keukenhof´ en ´Keltisch Festival´ volgen). Info op http://www.keltischfestival.nl.

"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"
-----------------------------------
Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels.
Enneavier
Forzona Member

Geslacht: Man

"ik besta, dus ik denk"

« Antwoord #1 Gepost op: 25 Mei 2003, 11:02:43 »

ze hebben er ook aardig schots weer bij..

Gedachten zijn slechts je fixatie, voorbij je angst zit de ultieme vrijheid; de diamant die je zelf bent!
mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #2 Gepost op: 26 Mei 2003, 22:58:59 »

Zie dit nu pas!  :blush: Ik ben er dus geweest. En voor de derde keer! Ook dit keer hebben we ons prima vermaakt. In het begin was het wel even wennen. De afgelopen 2 jaar was het in Apeldoorn. Daar was het heel overzichtelijk. Nu was de entourage wel beter, het kasteel dus, maar het was weln een stuk onoverzichtelijker. De doedelzak wedstrijd werd een beetje in een verdom hoekje gestopt. Maar gelukkig speelden alle bands wel overal verdeeld over het park, om te oefenen. Rapalje een Keltische band speelde weer een aantal van hun Irish folk muziek. Erg gezellig! Heb dus ook maar een cd van ze gekocht. Hus en mijn pa hebben in het kasteel een whisky proeverij bijgewoond. Het weer zat aardig mee. Bewolkt en 2 kleine buitjes. Een zonnetje was beter geweest, maar voor de Schotse sfeer was dit weer wel goed.  ;)

De jongste Drum Major!

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #3 Gepost op: 26 Mei 2003, 23:01:54 »

Rapalje

En natuurlijk de whisky ;)

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #4 Gepost op: 26 Mei 2003, 23:17:43 »

ziet er allemaal goed uit Mesje.. ;)

Ik heb nog even naar de foto's op de site gekeken, maar zag jullie niet .. ;)
wel deze:  :P

mesje
Forzona Member

Die Hard

« Antwoord #5 Gepost op: 26 Mei 2003, 23:32:23 »

Mmm, de verkeerde whisky, maar voor de rest....  ;)  

cybergr@n
Forumbeheerder

"watching eye"

« Antwoord #6 Gepost op: 26 Mei 2003, 23:50:01 »

Citaat
Mmm, de verkeerde whisky, maar voor de rest....  ;)
mooie kilts bedoel je..   :D  

Firise
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 04 Februari 2004, 00:31:01 »

Keukenhof kasteel is nogal bezig. Elk jaar wel wat. Het jaar daarvoor was er vrijwilligerskamp om te snoeien enzo daar. Dat was ook gaaf.
Pagina's: [1]   Omhoog
Print
Forzona.nlPraatcafé en meerVakantie, Hobby's en Vrije tijdTopic: Keltisch festival
Ga naar: