cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Gepost op: 09 Maart 2003, 17:47:34 » |
|
Geslaagde rentree Verstappen MELBOURNE - Jos Verstappen vierde in Melbourne een geslaagde rentree in de Formule 1. De afgelopen week 31 jaar geworden Limburger reed voor zijn nieuwe team Minardi als elfde over de eindstreep in de Grand Prix van Australië. Een knappe prestatie, omdat Minardi in de aanloop van het seizoen maar heel weinig getest had.   Jos Verstappen, met achter hem teambaas Paul Stoddart, vierde in Melbourne een geslaagde rentree in de Formule 1. Verstappen wist nog niet zo veel van de PS03-bolide. Waar de andere teams de afgelopen weken al duizenden kilometers hadden gereden, kon hij de wagen slechts twee keer uitproberen. Toch wist Verstappen de Minardi in zijn 92e GP bekwaam naar de finish te brengen. Hij bezorgde zijn team daarmee een schat aan informatie, die de komende races van pas zal komen. "Uitrijden was het belangrijkste. Jos heeft het fantastisch gedaan", vond teambaas Paul Stoddart. De Limburger had wel een 'valse start'. Verstappen begon samen met de Fin Kimi Raikkonen vanuit de pitsstraat. Vlak voor het verlaten van de pitbox ontdekte het team dat zijn motor olie lekte. De monteurs moesten razendsnel de reservewagen voor Verstappen klaarmaken. De 'T-car' was geprepareerd voor zijn Britse teammaatje Justin Wilson. Verstappen koos wel voor de juiste strategie: droogweerbanden en één tankstop. Waar andere coureurs rubber moesten wisselen, rukte 'Jos the Boss' op naar de negende plaats. Nadat de Fransman Panis wegens een overtreding voor straf door de pitsstraat moest rijden, reed de Nederlander zelfs even als achtste virtueel in de WK-punten. De tank- en bandenstop halverwege de race verliep niet helemaal vlekkeloos, waardoor Verstappen als dertiende terugkeerde. Hij won nog twee plaatsen. Wilson viel uit, zodat Verstappen het eerste duel met zijn ploeggenoot in zijn voordeel besliste.Geweldig gedaan Jos..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
|
EauRouge
Gast
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 09 Maart 2003, 19:05:52 » |
|
Knap van Minardi dat ze hun auto aan de finish krijgen. Goed dat Jos het maar op 1 ronde achterstand heeft weten te houden... Dit is het enige geslaagde wat ik hieraan zie.
Het niet knap om als 11de te endigen want er reden de laatste 5 ronden nog maar 11 coureurs rond.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 09 Maart 2003, 19:55:32 » |
|
Ja, da's bekend, maar om in een auto te rijden, die niet op Jos stond afgesteld, en dan de finish te halen vind ik toch wel een opsteker.. En als hij z'n kwalificatieronde had uitgereden zaterdag, had hij niet eens kunnen starten..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
|
EauRouge
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 09 Maart 2003, 20:01:01 » |
|
Ik vind het zeker geem opsteker, ik zie zovaak coureurs een race uitrijden in de T-car die voor iemand anders is afgesteld. Het is geen slechte vertoning wat Verstappen hier heeft neergezet, maar om nou om een geweldige prestatie te praten... Ik zal pas juigen als hij punten haalt. Ik vind het wel netjes van Minardi dat ze een auto bouwen die zonder veel testen een race uitrijd. Dat heeft er welles aan geschort de laatste paar jaar bij Minardi... Maar we hebben pas 1 race gereden!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 09 Maart 2003, 20:05:48 » |
|
Waar de andere teams de afgelopen weken al duizenden kilometers hadden gereden, kon hij de wagen slechts twee keer uitproberen. Toch wist Verstappen de Minardi in zijn 92e GP bekwaam naar de finish te brengen. Maargoed, het is Jos maar...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EauRouge
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 09 Maart 2003, 20:14:19 » |
|
Dat zeg ik niet, maar deze prestatie wordt veel te veel opgeblazen. Hij heeft maar 2 keer getest, maar Jos Verstappen moet gewoon met zijn bolide de race uitrijden, of hij nou 2 keer heeft getest of niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EauRouge
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 09 Maart 2003, 20:16:27 » |
|
En ik begrijp dus hieruit dat we dus ook een veer ind e reet van Wilson hadden gestoken als hij hem had uitgereden... Hij had een probleem met zijn radio daggik, anders had hij hem ook gewoon uitgereden, terwijl hij maar 1 keer een echte test heeft gehad met de Minardi...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 09 Maart 2003, 20:17:17 » |
|
Hoe dan ook.. ik vind het in ieder geval leuk dan er weer een Nederlander meedoet.. en een pluim vind ik wel op z'n plaats.. En hij kan dan wel MOETEN.. maar er zijn zoveel factoren waardoor het mis kan gaan.. Dat hebben we vannacht weer eens goed kunnen zien..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EauRouge
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 09 Maart 2003, 20:20:07 » |
|
En hij kan dan wel MOETEN.. maar er zijn zoveel factoren waardoor het mis kan gaan.. Dat hebben we vannacht weer eens goed kunnen zien.. Ja en de eerste wagen van Minardi was zo gebouwd dat hij niet kapot ging, Verstappen heeft gewoon gedaan wat er wordt verwacht van een ervaren coureur als hij: uitrijden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Enneavier
Forzona Member
Geslacht: 
"ik besta, dus ik denk"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 09 Maart 2003, 20:39:58 » |
|
och een beetje chauvinsme kan geen kwaad.. :bigsmile:
ik vind het ook geen bijzondere prestatie, maar je zit constant te hopen dat ie niet stuk gaat of van de baan vliegt zoals zoals een stuk of zeven andere coureurs. want als Jos er dan uit is baal ik toch wel ff.
daarom ben ik wel blij dat ie em uitgereden heeft. opluchting dus. :)
|
|
|
|
|
|
Gedachten zijn slechts je fixatie, voorbij je angst zit de ultieme vrijheid; de diamant die je zelf bent!
|
|
|
|
EauRouge
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 09 Maart 2003, 20:42:10 » |
|
Ja ik vind het ook leuk dat hij hem heeft uitgereden, begrijp me niet verkeerd. Maar het is gewoon geen geweldige prestatie :D
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Enneavier
Forzona Member
Geslacht: 
"ik besta, dus ik denk"
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 09 Maart 2003, 20:46:23 » |
|
nee eigenlijk was het allemaal pruts. starten vanuit de pitsstraat en dan ook nog de motor afgeslagen bij de stop..
|
|
|
|
|
|
Gedachten zijn slechts je fixatie, voorbij je angst zit de ultieme vrijheid; de diamant die je zelf bent!
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 10 Maart 2003, 08:49:02 » |
|
Wilson had een gat in z'n radiator door een steen.
Ik vind het netjes dat Jos 'm uitgereden heeft. Maar ik vind het wel erg jammer dat ie vanuit de pits moest starten, in de T-car die voor Wilson was. En dat de pitstop slecht was vond ik ook jammer. We hebben Jos nauwelijks gezien. Ze zaten bij Minardi ook nog op regen te wachten tijdens de race he? Daar wilden ze Jos precies op laten stoppen.
Wie weet gebeurt er in Maleisië weer eens wat leuk t.o.v. Jos. Zoiets als 2 jaar geleden...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MrMister
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 12 Maart 2003, 00:44:43 » |
|
maar dan heb die de hele nacht om aan zn auto te sleutelen wat de anderen niet kunnen en dan krijg je de motor niet aan.. van de t-car ging het ook knudde allemaal!
beetje amateuristisch als je het mij vraagt
|
|
|
|
|
|
<spam> 
|
|
|
Enneavier
Forzona Member
Geslacht: 
"ik besta, dus ik denk"
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 12 Maart 2003, 17:58:17 » |
|
tsja dat waren voor hun de test rondjes die alle anderen allang gedaan hadden.. dan krijg je dit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 13 Maart 2003, 09:20:03 » |
|
Ach ja, Minardi heeft pas 500 km. getest (inclusief afgelopen GP), terwijl andere teams er al een paar duizend kilometers op hebben zitten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Enneavier
Forzona Member
Geslacht: 
"ik besta, dus ik denk"
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 13 Maart 2003, 22:49:12 » |
|
de komende 3 GP's zal het dus wel niet veel anders zijn vrees ik.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 26 Maart 2003, 00:04:22 » |
|
De vlaggen van Jos Verstappen zijn gejat in Maleisie. In de nacht van zaterdag op zondag zijn ze vaf de tribunes gejat. Die dingen koste 4000 Euro en zijn bekostigd door Verstappen Fans. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 26 Maart 2003, 08:34:41 » |
|
Fans van Jos bestolen
Fans van Jos steunen hun idool door dik en dun, dat blijkt al jaren. Begin dit jaar ontstond voor de tweede maal een initiatief waarbij actieve forummers middels een financiële bijdrage een prachtige vlag lieten maken van groot formaat met als titel "Overtaking is an art". Een prachtig initiatief geheel gefinancierd en uitgevoerd door de fans zelf waarvoor fotograaf Peter van Egmond een mooie foto ter beschikking stelde. Het was de bedoeling om per toerbeurt deze vlag alsmede de vorige versie naar alle Grand Prixs van dit seizoen mee te nemen. Zowel in Australië als in Maleisië was de vlag prominent aanwezig maar het avontuur lijkt een vervroegd einde te hebben gekregen nu blijkt dat beide vlaggen in Maleisië zijn ontvreemd. Ondanks goede afspraken met de bewaking van het circuit van Kuala Lumpur bleken beide exemplaren in de nacht van zaterdag op zondag te zijn verwijderd. Het blijft onduidelijk of hier sprake is van diefstal of een overactieve schoonmaakploeg, hoe dan ook de beide vlaggen zijn niet meer in het bezit van de fans.
De fans laten zich echter niet demotiveren en hebben inmiddels diverse acties genomen om de vlaggen weer in hun bezit te krijgen.
Bron: Verstappen.nl
Dat vindt ik dus echt een rotstreek. F1 is een beschaafde sport met beschaafde fans. Wie jat nou ziets? Daar blijf je toch gewoon netjes met je poten vanaf? Nou ja, als ze die vlag(gen) niet vinden zal er vast wel weer een sponsor zijn die ze opnieuw wil laten maken... Maarja, dan wordt het waarschijnlijk dagelijks de vlaggen ophangen en weer weghalen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 30 Maart 2003, 17:52:24 » |
|
Hopelijk komen ze op 1 april weer boven water, want dan was het gewoon een rot grappie!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|