Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Gepost op: 19 Januari 2012, 20:53:12 » |
|
Eigenlijk zou ik wel eens iets meer aan sport willen doen. Maar pfffffffff, wát? Zwemmen vind ik nog het minst erg. Maar iets thuis doen, dat valt me zo tegen.
Toen ik gisteren een verhaaltje schreef over m'n hernieuwde poging om te fietsen op m'n hometrainer, kreeg ik veel reacties over herkenning. Er zijn dus bosjes mensen die sporten niet leuk vinden. Sommige ook wel! En jullie?
---------------------------------------------- Regelmatig lees en hoor ik over mensen die 's avonds gaan sporten. Ze rennen, trimmen, fietsen, doen aan circuittraining. Allemaal niets voor mij, bleeeeeeeeeeh! Ik haat het om elke week (of zelfs meerdere keren per week) verplicht de deur uit te moeten, en dan mezelf ook nog zo te vermoeien dat de straaltjes zweet uit m'n haren lopen! Maar het zou toch wel slim zijn, om iets meer te bewegen. Jaren geleden schafte ik mij (op de Freebeespunten) een home-trainer aan. Ik dacht: van fietsen hou ik wel, dus ik had al visioenen dat ik dagelijks vele kilometers zou maken, mooi droog en warm in m'n eigen huis. Maar wat was dat een tegenvaller! Ik had m'n fietsie voor 't raam gezet in de logeerkamer, maar hoe ik ook trapte en trapte, ik vorderde niets. En hoe mooi het uitzicht op de bomen van de buren ook is, door het raam, na 2 dagen heb je dat ook wel gezien! Al gauw begon er een laagje stof op m'n fietsie te komen, en toen we logé's kregen, verdween m'n tweewieler zonder wielen naar het kantoortje, waar hij dienst deed als kleerhanger voor Gerrit's werkkleren.
Nadat Gerrit geopereerd was, hoorde hij van de fisiotherapeut, dat hij na een aantal weken wel voorzichtig mocht proberen om op de hometrainer wat rondjes te draaien. Dus vorige week werd onze stalen ros weer onder het stof vandaan gehaald, en staat hij in de huiskamer. Met het gezicht naar het raam. Vanmiddag dacht ik: wat dom toch, dat ik hem nooit meer gebruik, waarom toch niet? Laat ik weer eens een eindje fietsen. Laat ik eens proberen om elke dag tien minuten te fietsen. Is toch zo goed voor m'n conditie! Dus ik fietsen, maar... wederom vorderde ik niets! En het mooie uitzicht door het raam was ook na vijf minuten nog steeds hetzelfde. Toen wist ik meteen weer waaróm ik hem nooit meer gebruikte: het is gewoon hartstikke saai! Opeens kwam ik op het idee om de fiets een kwartslag te draaien, met het zicht op de tv. Op TellSell gezet, en snel op m'n fietsie gekropen en hup: rijden met die hap! Op deze manier is het niet saai en kan ik het vast goed volhouden, dacht ik vol goede moed! Hm... ik had geen geluk: eerst zag ik een mooi artikel voorbijkomen, de allessnijder voor in de keuken. Dat bracht me op het idee dat ik nog een pak verse gemengde groenten in de koelkast had staan, leuk om in de allessnijder te doen en dan... eh om erwtensoep te maken! Het plan was nog maar net in m'n hoofd ontsproten, toen het volgende artikel werd aangeprezen: een mooi groot bakblik om cakepops of lollycakes te bakken! M'n tien minuten fietsen heb ik volgemaakt, maar meteen daarna ben ik dus erwtensoep gaan koken. En morgen, heb ik Jesse beloofd, gaan we dus lollycake's maken en versieren.
Hm, of het nou wel zo'n slimme zet is om weer iets aan m'n conditie te doen? :roll:
------------------ Nouja, maar weer proberen dan. Maar leuk is anders!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 19 Januari 2012, 21:40:49 » |
|
ik ben niet sportief maar train meestal wel 3x in de week en dat varieert per keer tussen de 1,5 en 2 uur. Waarom toch sporten als je niet sportief bent? Gewoon omdat ik het moet, wil ik niet over een paar jaar in een rolstoel belanden. Ik heb in de zomervakantie door ziekte en vakantie 8 weken niet getraind, je wilt niet weten hoe erg de conditie terug geholt was en hoe stijf en stram mijn spieren waren dus sporten doe ik niet uit plezier maar omdat ik geen keuze heb. Dus probeer ik het maar leuk te vinden 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 19 Januari 2012, 22:20:54 » |
|
owja, in jouw geval ligt dat natuurlijk weer anders. hoewel... voor mijn diabetes is het ook alleen maar goed dat ik veel beweeg. En dat probeer ik dus ook maar te doen. Met lange tanden... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 19 Januari 2012, 23:24:48 » |
|
ik kan me voorstellen dat het goedkoper is om een film op te zoeken. als je op alle advertenties gaat reageren dan kan Gerrit binnenkort een schuur bijbouwen
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 19 Januari 2012, 23:28:37 » |
|
'k heb net drie films gekocht bij Bol, dus kan ik ff vooruit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 19 Januari 2012, 23:32:43 » |
|
dan moet je de film enkel kijken met fietsen en niet doorkijken als je de luie stoel induikt
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 20 Januari 2012, 00:05:50 » |
|
hier op de sportschool staan er zenders op met natuurfilms of van die serie met animalcops en van die auto en motorfiets verbouwers. Voor je het weet ben je zo een half uur verder. Ga meestal op een band of fiets dat ik tussen 2 schermen zit en kan switchen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Puc conDoin
Forumbeheerder
Geslacht: 
Machtigste Magiër
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 20 Januari 2012, 09:21:44 » |
|
Ik vind het ook niet leuk, maar doe het wel omdat ik weet dat het moet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 20 Januari 2012, 10:45:38 » |
|
 Zo leuk geschreven Janet! Ik heb ook nog zo'n fiets boven staan, maar het enigste wat erop zit is... stof..
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 20 Januari 2012, 10:59:09 » |
|
ik moet erbij zeggen: nu hij (tijdelijk) in de woonkamer staat, wordtie toch wel meer gebruikt. Niet alleen Gerrit en ik, maar soms ook door Gert Wim. In de logeerkamer ben je hem toch sneller vergeten. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 20 Januari 2012, 11:07:46 » |
|
Ach.. soms is het ook een handig kapstokje.. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 20 Januari 2012, 11:31:30 » |
|
Ik had ooit heel lang geleden toen ik nog in Rotterdam woonde een kamertje helemaal ingericht met zo'n apparaat waar je alles mee kon doen....heb het geloof ik 3 keer gedaan voor we hem weer verkochten. Mijn sport is en blijft paard rijden maar helaas lukt dat de laatste tijd ook niet meer echt vanwege mijn gezondheid en tja...dan ga je er een keer effe op en beland dan meteen in het ziekenhuis. Dus hier helemaal sport loos maar hoop wel dat er weer een tijd komt dat ik het weer op kan pakken.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 20 Januari 2012, 11:59:23 » |
|
Hier ook een hometrainer op de slaapkamer staan maar die wordt flink gebruikt hoor door beide. Er hangt steeds van alles aan en op tenminste 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 20 Januari 2012, 13:30:28 » |
|
hihihi, inderdaad, 't is een handig ding, zo'n fiets. Maarrrrrrrrr: net heb ik gefietst tijdens buurman en buurman, en de smurfen. Dat ging beter dan Tell Sell
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 21 Januari 2012, 18:34:52 » |
|
Ja dan gaat de vaart er wel in met die buurmannen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 21 Januari 2012, 20:36:33 » |
|
stel je nu eens voor dat ze in de strakke billenbroek willen knijpen, daar ga je wel van fietsen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Aladin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 21 Januari 2012, 22:44:34 » |
|
en maar omkijken of ze niet te snel gaat 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 22 Januari 2012, 11:21:57 » |
|
Erg leuk geschreven!  Thuis sporten werkt hier niet. De hometrainer daarom ook verkocht. Ik Fitness op dinsdag, niet leuk, maar wel nodig. Op Donderdag zumba, wel erg leuk. Vrijdagmorgen powerwalking (actief wandelen in het bos) en 's avonds of op zaterdag weer zumba. Ik voel me heerlijk daarbij. Ik moet ook wel sporten, anders gaat mijn rug opspelen. Het nadeel van veel sporten is weer, dat als het vakantie is, je lijf op een gegeven moment gaat schreeuwen om sport. Ik vind sporten erg belangrijk. Hus deed een tijdlang niks todat hij ziek werd en hij wel moest en nou houd hij het netjes vol 1 keer in de week.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 22 Januari 2012, 16:06:43 » |
|
Ik denk dat ik die "fiets" ook maar verkoop. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 22 Januari 2012, 19:27:50 » |
|
Fietsen met goeie muziek op werkt overigens best goed!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 22 Januari 2012, 20:09:44 » |
|
ja, met muziek gaat eigenlijk alles beter he! Dat deed ik trouwens zeven jaar geleden ook. Dan zette ik een CD op, en moest van mezelf vier liedjes fietsen. Dat was altijd ongeveer een kwartier. Nouja, niet als je I feel love van Donna Summer draait, of Paradise by the dashboardlight  Dan heb je aan twee liedjes al genoeg.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 22 Januari 2012, 20:10:14 » |
|
Trouwens supergoed Mesje, dat je zoveel sport! Een echte liefhebber! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 22 Januari 2012, 20:13:37 » |
|
Sport al van kleins af aan, dus zonder zal ik nooit kunnen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 22 Januari 2012, 20:14:24 » |
|
Ik heb denk ik in mijn jeugd al voor mijn hele leven gesport, deed bijna niets anders. Nu zou ik het graag weer willen maar dat komt wel weer.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
big twin
Forzona Member
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 22 Januari 2012, 22:12:39 » |
|
Wie heeft eigenlijk bepaald dat sporten nodig zou zijn??? Sporten is dikwijls gewoon hartstikke ongezond, bewegen daarentegen ....
|
|
|
|
|
|
Wat je ook doet, blijf lachen
|
|
|
|