Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Gepost op: 02 Januari 2012, 17:47:41 » |
|
Net met Lady, de poes naar de dierenarts geweest. In het weekend merkte ik al dat ze zeurderig was, veel naar binnen en dan weer naar buiten. Gisteren zat ze steeds te miauwen, zomaar, en ze was zo onrustig! Vanmiddag heb ik een plastic bak neergezet en daar ging ze inzitten en plaste erin, daar had ik al op gehoopt, en ik zag dat er bloed in zat, dus met een pipetje opgezogen, in een doosje gedaan. En ja hoor, blaasontsteking, meerdere soorten door elkaar. Ik mocht meekijken met de microscoop, dat was interessant. Allemaal bolletjes, en ringetjes en vierkantjes. Die hoor je dus eigenlijk niet te zien, maar dat is dus die ontsteking met kristalletjes, dus ze heeft een langwerkende spuit gehad. En voor zes weken ander voer, dat speciaal is voor dieren met blaasproblemen. Nu maar hopen dat ze d'r gauw door is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 02 Januari 2012, 22:37:56 » |
|
Ach wat sneu, is voor een dier ook erg pijnlijk. Hoop dat ze door de spuit snel wat op knapt.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 03 Januari 2012, 10:40:49 » |
|
Ze is echt al opgeknapt.  En ze lust gelukkig dat speciale voer ook. Pfff, ze is zo lastig met eten, maar dit eet ze gelukkig toch.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 03 Januari 2012, 14:40:08 » |
|
Ahhhhh wat fijn om te lezen Janet 
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 03 Januari 2012, 16:52:30 » |
|
ze ligt vandaag echt alweer uren achter elkaar te slapen gelukkig. En ze heeft net alweer lekker een hoop voer gegeten.  Als ik dan kijk hoe zielig ze 24 uur geleden was, ze liep maar door het huis te miauwen, zo onrustig, en dan wilde ze wel plassen maar er kwam niks. Poeh... ben er blij om.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 03 Januari 2012, 21:30:24 » |
|
gelukkig maar! Hoe oud is Lady nu? Ik hoorde net dat een goede vriendin van me vandaag haar hond in heeft moeten laten slapen, ik zou haar morgen bij een verjaardag zien maar denk dat ze nu andere dingen aan haar hoofd heeft.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 03 Januari 2012, 21:48:45 » |
|
Lady is eind augustus 14 geworden, dus het wordt onderhand al wel een bejaarde dame. Ze heeft al meerdere keren blaasontsteking gehad, ze is er dus gevoelig voor. Hoewel het nu al wel een jaar of drie, vier goed gegaan is.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 03 Januari 2012, 21:51:30 » |
|
Oudere katten krijgen vaak blaasontsteking. Fijn dat het nu met Lady wat beter gaat. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 04 Januari 2012, 17:08:32 » |
|
Ik merk al helemaal niet meer dat ze zich niet lekker voelt, dus de spuit doet z'n werk. Ze eet goed, drinkt goed, en slaapt goed, plast al veel minder, dus 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 05 Januari 2012, 11:25:36 » |
|
Aaah, gelukkig maar. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 05 Januari 2012, 16:25:31 » |
|
Zulke berichten lezen we graag, fijn hoor!
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 05 Januari 2012, 18:17:08 » |
|
fijn om te horen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 10 April 2012, 14:03:10 » |
|
Onze Joey wordt nu echt een ouwe hond. Hij ziet steeds minder en daardoor wil hij buiten ook niet echt meer lopen. Hij heeft nog best wel fut, maar het vertouwen in het lopen heeft ie niet meer. Jammer hoor, want nu zijn de wandelingen erg kort. Maar goed, we konden dit gaan verwachten natuurlijk. Helaas is hij geen mens, anders zou hij wel aan zijn staar geholpen worden, dat zou een stuk schelen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 10 April 2012, 14:25:32 » |
|
jammer hè, maar lukt het binnen nog wel? ik denk dat je nu alles een vaste plek moet geven, dan weet ze ongezien wat er staat
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 10 April 2012, 15:01:12 » |
|
Alles staat op een vaste plek, maar dan nog botst hij er nog wel tegenaan. Het is ook niet dat hij niks meer ziet, want dat doet ie nog wel. Maar ik denk dat alles wat wazig is geworden, waardoor hij details niet ziet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: 10 April 2012, 15:06:22 » |
|
Dat hebben we met Jessie ook, doof en nagenoeg blind en dan ook chronisch oog ontsteking. Toen we haar de laatste keer een rondje mee namen om te wandelen merkten we ook al dat het niet meer echt aan haat besteed was. In huis gaat het nog wel goed hoewel ze wel eens ineens tegen je voet of de tafelpoot loopt. Aan haar ene oog kun je het ook goed zien, daar ligt zo'n blauwig vlies overheen. Dus dagelijks ook maar zalven tegen de ontstekingen. Ja...het is net als bij mensen...ouderdom komt met gebreken.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: 10 April 2012, 15:13:02 » |
|
Inderdaad. Het is wel snel gegaan. Het is wel wennen dat we nu niet meer van die lange wandelingen met hem kunnen maken. Het gaat wel, maar errug langzaam. Gelukkig staat hier nog een buggy, dus als we willen dan gaat hij daar gewoon in.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: 10 April 2012, 15:16:50 » |
|
Dat is idd erg handig.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: 10 April 2012, 15:20:35 » |
|
Je hebt tegenwoordig ook van die speciale hondenbuggy's, maar om die nu nog te gaan aanschaffen? We zien wel hoe het loopt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: 10 April 2012, 21:18:14 » |
|
dat hadden we vorig jaar ook met onze oudste kat. zij had een paar kitten op de schelft zitten, maar ze bleef een paar dagen weg. normaal is een kat met jonge heel attent, dus we dachten al dat ze weer ergens in een strik zat. ze is namelijk al twee keer slepend met een strik om het achterlijf thuis gekomen. op een gegeven moment kwam ze weer gammel het erf op. gecontroleerd op strikken, maar niets gevonden. ze was niet in staat om trap te lopen, dus ik heb ze zelf maar boven gezet bij de kittens. de andere dag was ze weer beneden, ik denk naar beneden gevallen. na een dag of tien kon ze weer zelfstandig trap lopen. de kittens hebben het overigens niet overleefd. we voerden ze wel bij, maar de moedermelk was denk ik ook weg. nu loopt ze wel behoorlijk, maar de oude is het nooit meer geworden. toch een beetje scheef lopen en ze blijft mager voor haar doen. of ze heeft een tik van een auto gehad, of een soort tia waar ze doorheen gekomen is
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: 10 April 2012, 22:16:55 » |
|
Aaahhh Geje bah...wat een naar verhaal!
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: 10 April 2012, 22:23:08 » |
|
ze zeggen ooit dat een kat dertien levens heeft, deze poes lijkt er daadwerkelijk gebruik van te maken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: 10 April 2012, 22:27:52 » |
|
Maar wat sneu voor de kittens zeg.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: 10 April 2012, 22:53:24 » |
|
ze waren net iets te jong om zich te redden. maar of ze anders nog in leven waren geweest is nog maar de vraag. normaal worden er elk jaar een stuk of vijf zes geboren. de moeders nemen ze, als ze wat groter zijn, en van de schelft af komen, mee naar maispercelen hier in de buurt. sommige verdwalen, anderen lopen bij buurman in de strik. van vorig jaar is er nog eentje over. die is overigens wees. de moeder kwam met een strik thuis en heeft het niet overleefd. ik hoop dat van de kittens die dit jaar geboren gaan worden er toch een paar volgend jaar halen. op dit moment hebben we maar drie katten en een kater. normaal hadden we er 6 á 7. dit jaar zijn we toch enkele katten kwijt geraakt. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: 10 April 2012, 22:55:27 » |
|
Bahh..zou niets voor mij zijn steeds zoveel van mijn dieren kwijt te raken. Binnen houden is ook geen optie, maar waarvoor staan overal die vallen dan?
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
|