geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #25 Gepost op: 02 Januari 2012, 14:47:51 » |
|
dat is minder leuk, of het moet zijn dat je tante er aan toe is en met sterven nodeloos lijden bespaard blijft 
|
|
|
|
|
|
deze voorbijganger op uw levensweg groet u 
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #26 Gepost op: 02 Januari 2012, 15:33:05 » |
|
Ze is er aan toe, weigerde ook de operatie voor de nieuwe hartkleppen. Lijden is momenteel wel steeds aan de orde maar het is haar keus zo. Tja..ze is 93....ze vind het goed geweest maar wil perse thuis blijven dus meer zorg is nu wel echt nodig, ook voor de nacht want hier kan je je schoondochter niet voor op laten draaien.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #27 Gepost op: 02 Januari 2012, 15:41:03 » |
|
het zullen wel een paar zwaar weken voor de (schoon)kinderen zijn. maar veronderstel, ze besloot om het leven te laten rekken en ze zou daardoor een extra jaar in een verpleeghuis liggen te creperen, dan was dat tot haar eigen verdriet. ook de kinderen kregen dan die periode mee te maken en uiteindelijk komen de laatste weken die nu ingaan alsnog. wie heeft er dan gewonnen? enkel verliezers lijkt me
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #28 Gepost op: 02 Januari 2012, 16:37:28 » |
|
Nee met de operatie aan haar hart klep had ze weer (in dit geval dan) twee jaar verder gekunnen zonder zo vreselijk benauwd te zijn en had ze gewoon naar haar eigen huis terug gekund. Nadat de pastoor in het ziekenhuis bij haar was geweest wilde ze het ineens wél, maar enkele dagen later toch weer niet en dat maakt ze dan duidelijk door letterlijk met de vuist daar op tafel te slaan. En eigenlijk had ze dus nu naar een verzorgings gemoeten maar dat weigert ze in alle toon aarden. Maar gelukkig heeft de arts die verklaring getekend (mag alleen als het vooruitzicht korter dan 3 maanden te leven is) en krijgt ze meer zorg thuis. Hoewel in dit stafium er 's bachts eenmaal iemand komt kijken, verslechterd de situatie dan zal er 's nachts iemand bij haar blijven. Ze heeft maar 1 zoon en diens vrouw loopt al jaaaren te zorgen voor haar. Het is wel een keer mooi geweest he....
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #29 Gepost op: 02 Januari 2012, 16:44:53 » |
|
en gelukkig mag je nog opkomen voor je eigen keuze, ook al heeft ze maar 1 zoon. Dat mag geen verschil maken. Het is echt geen paradijs in het verzorgingshuis, dat heb ik vele jaren gezien en als ze altijd zelfstandig genoeg geweest is om alleen te wonen, is de stap daar naartoe heel groot. Maar uiteindelijk zal het niet anders kunnen, dan wordt het ziekenhuis of hospice als ze dat wil
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mesje
Forzona Member
Geslacht: 
Die Hard
|
 |
« Antwoord #30 Gepost op: 02 Januari 2012, 16:52:31 » |
|
Hoe ouder je wordt hoe vaker het voor gaat komen en wennen zal het nooit! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #31 Gepost op: 02 Januari 2012, 16:52:39 » |
|
op die leeftijd moet je ook niet teveel verwachten van bepaalde operaties. mijn vader kreeg toen hij 78 was een aantal omleidingen. tot zijn 75 was hij heel actief, tuin spitten en dergelijke. hij ging de operatie aan met de gedachte al die klussen weer te kunnen doen. uiteindelijk is hij 81 geworden en ik denk ook wel dat hij door die operatie een jaar extra heeft gekregen, maar tuin spitten en dergelijke was er niet meer bij. na de operatie was zijn conditie niet zichtbaar beter dan voor de operatie. de cardioloog heeft mijn vader vooraf ook gewaarschuwd over dat zijn conditie niet terug zou komen. ik denk dat doktoren ook helder moeten zijn. niet enkel vermelden dat je een jaar langer kunt leven, maar ze mogen ook duidelijk zijn dat de kwaliteit van dat extra jaar een stuk minder kan zijn
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #32 Gepost op: 02 Januari 2012, 17:51:03 » |
|
wat je ook kiest, het is beiden moeilijk. Hopelijk hoeft je tante niet te lang te lijden, Shanon.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #33 Gepost op: 02 Januari 2012, 22:36:32 » |
|
Geje dat gaat dus niet op bij mijn tante, zij zou er juist de tijd die ze dan nog cadeau krijgt juist in betere conditie zijn. En als ik dan naar mijn eigen pa kijk, haar broer die 12 jaar geleden een zware hartoperatie moest ondergaan en 2 jaar geleden aan darm kanker is geopereerd is hij nog hartstikke vitaal. Haar operatie zou kunnen gebeuren doormiddel van ene klein sneetje in haar schouder, zo kundig zijn ze al tegenwoordig en zo word de hartklep vervangen, maar nee hoor...ze kiest dus liever voor meer lijden en een benauwde dood sterven maar idd, het is haar keus. Jammaer dat ze er alleen zoveel dierbare verdriet mee doet en met extra zorgen opzadelt.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #34 Gepost op: 03 Januari 2012, 10:39:37 » |
|
tja, als ze daar voor kiest... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #35 Gepost op: 03 Januari 2012, 14:39:28 » |
|
Vandaag zal het wel afgelopen zijn. De huisarts is vanmorgen geweest en heeft haar morfine gespoten, ze ligt alleen nog maar erg te rochelen en reageerde ook niet echt meer toen mijn pa zei dat ze de groetjes van me kreeg. Tot aan nu reageerde ze daar altijd wel blij op. De huisarts had ook al gezegd tegen de familie dat het vandaag wel eens afgelopen kon zijn. De arts komt straks weer om haar morfine te spuiten....stiekem hoop ik dat hij een iets te hoge dosis geeft. Dat mag ze niet weten want dat zou haar weer woest maken omdat ze nogal christelijk is. Maar wat niet weet wat niet deert denk ik dan maar, zou beter voor haar zijn. Ze woont hier vlakbij en overwoog net nog even om langs te gaan maar ben zelf hartstikke ziek en het weer is te slecht om er door te gaan. Ook al is het maar zo'n 400 meter, ik moet wel lopen. Denk dus niet dat het verstandig is om dat te doen.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #36 Gepost op: 03 Januari 2012, 15:10:41 » |
|
hij zal zich wel aan de voorgeschreven dosis houden. euthanasie toegepast met een spuit is aan een aantal regels gebonden. indien je afhankelijk van de sterkte van de persoon meerdere keren (3,4,...) de minimale dosis geeft dan weet je dat het ook binnen een paar dagen bekeken is. je tante heeft het aan haar hart, dus zij zal wel aan twee of drie spuiten genoeg hebben en valt het buiten de euthanasie maar is er enkel sprake van pijnbestrijdende behandeling. het effect is natuurlijk hetzelfde. echter bij methode 1 dan kunnen familieleden die afscheid willen nemen bij het bed gaan staan en ze weten dat ze een half uur later naar huis kunnen. bij methode 2 is tijdstip vooraf niet te bepalen en zou familie met een beetje pech drie dagen aan bed moeten zitten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #37 Gepost op: 03 Januari 2012, 16:04:27 » |
|
Gezien de huisarts vanmorgen al zei dat ze dacht dat het vandaag wel eens kon gebeuren denk ik dat ze haar zo'n dosering geven die haar hart niet meer trekt. En dan zijn de familieleden erbij, beter dan dat ze vannacht alleen zou sterven.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #38 Gepost op: 03 Januari 2012, 16:51:10 » |
|
tjonge, dat gaat wel heel snel dan. Maar hou er rekening mee dat het ook nog wel langer kan duren. De huisartsen zeggen vaak zelf al: zoiets kun je moeilijk voorspellen, we zitten er zovaak naast.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shanon
Forzona Member
Geslacht: 
tattoo bitch
|
 |
« Antwoord #39 Gepost op: 03 Januari 2012, 18:00:17 » |
|
Dat is ook zo Janet maar haar kennende denk ik dat ze de strijd nu ook zelf wel op geeft, ze wil denk ik nu graag herenigt worden met haar man.
|
|
|
|
|
|
Doe eens normaal man!!!!
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #40 Gepost op: 03 Januari 2012, 20:21:18 » |
|
laten we hopen dat het gaat, zoals zij het zich wenst
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peganuse
Forzona Member
Geslacht: 
Vrolijke Brabantse
|
 |
« Antwoord #41 Gepost op: 03 Januari 2012, 21:32:43 » |
|
ja, daar hoop ik ook echt op!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #42 Gepost op: 03 Januari 2012, 21:49:23 » |
|
even iets anders... wat gaat het tekeer buiten he? Pfff, wat een windjewaai.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #43 Gepost op: 03 Januari 2012, 21:58:34 » |
|
Nou zeg dat wel, het was vanmiddag in de auto ook goed te merken, als we stilstonden bij de stoplichten stonden we gewoon te "schommelen"  Binnen is het wel lekker knus.. "hoor de wind waait door de bomen"... ohnee dat is al geweest. 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #44 Gepost op: 03 Januari 2012, 22:02:53 » |
|
ik zag de maan gisteren ook nog door de bomen schijnen hoor
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cybergr@n
Forumbeheerder
Geslacht: 
"watching eye"
|
 |
« Antwoord #45 Gepost op: 03 Januari 2012, 22:08:12 » |
|
 Werd er soms ook nog aan de deur geklopt.. hard of zacht? 
|
|
|
|
|
|
"Age is a matter of mind: if you don't mind, it doesn't matter!"----------------------------------- Ben ik eindelijk van mijn jeugdpuistjes af, krijg ik rimpels. 
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #46 Gepost op: 03 Januari 2012, 22:38:50 » |
|
ik zag de maan gisteren ook nog door de bomen schijnen hoor
dan was het in ieder geval bij jullie niet bewolkt 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.
Forzona Member
Geslacht: 
"Forzona's gewone mens"
|
 |
« Antwoord #47 Gepost op: 03 Januari 2012, 23:57:03 » |
|
dat was het inderdaad niet en nu vanavond heb ik nog niet door het raam gekeken
|
|
|
|
|
|
|
|
|
geje
Forzona Member
Geslacht: 
"voorbijganger"
|
 |
« Antwoord #48 Gepost op: 04 Januari 2012, 00:01:40 » |
|
buiten is het nu lekker, toen ik zojuist buiten liep. Bart kwam thuis en hij vond het koud
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Janet
100.000 poster.